- Anoniem15 februari 2014 om 12:44
Beste artsen,
Gezien onze kinderwens ben ik eind augustus gestopt met de pil na ongeveer 4,5 jaar pilgebruik.
Het duurde een hele tijd voor ik weer ongesteld werd (128 dagen) toen ik eenmaal ongesteld was hoopte ik dat ik een regelmatige cyclus zou krijgen. Ik werd op 1 januari ongesteld en ben ondertussen nog altijd niet ongesteld. Het is geen zwangerschap (heb meerdere tests gedaan) en ik zit dus alweer op dag 46.
Voor ik aan de pil ging had ik altijd erg onregelmatige cycli variërend van 5 weken tot 3 maanden. Ik heb begrepen dat dit kan duiden op het ontbreken van een eisprong. Deze cyclus heb ik meerdere ovulatietests gedaan en de tests liepen niet op en lieten geen piek zien.Graag zou ik op tijd weten of alles ‘in orde’ is zodat ik met een gerust hart gewoon geduldig af kan wachten tot ik zwanger ben, maar gezien ik zoveel ‘klachten’ heb zou ik het fijn vinden om te achterhalen of ik überhaupt een eisprong heb en eventueel hormonen te gaan slikken.
Wat zou u me aanraden? Huisarts bezoeken? Vragen of ik doorgewezen kan worden naar de gyn? Waarschijnlijk dat ik het beste kan wachten maar ik wil graag duidelijkheid of mijn lichaam ‘werkt’. Zo ja dan is het natuurlijk een kwestie van afwachten.
Alvast hartelijk bedankt.
Sonja
1 reactieReagerenJohn (moderator)
15 februari 2014 om 16:16Als je niet menstrueert, heb je inderdaad ook geen eisprong. Het kan best een hele tijd duren voordat je cyclus weer normaal op gang komt. Soms zelfs een jaar. Bij jou is dan ook nog het probleem dat je sowieso al een onregelmatige cyclus had.
Reageren
Je kunt nog even afwachten of je menstruatie nog op gang komt. Maar je kunt natuurlijk ook een afspraak maken bij de gynaecoloog.