Zoeken Vraag het forum

graag zwanger worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikkeee

hoi iedereen

heb wat een paar vraagjes
    ik ben nu ongeveer drie jaar gestopt met de pil
    en probeer nu zwanger te worden ik en mijn vriend zijn nog maar zeven maand bezig dus nog veel kans en hoop dat het rap zo is
    maar had het vraagje hoe lang ontpil je eigenlijk
    ik pak al van in begin dagravit
    omdat een vriendin mij die had aangeraden
    maar is dagravit wel goed enz
    alvast bedank
    xxxxx

8 reacties
    Reageren
    brenda A

je kunt beter vitaminen slikken die speciaal voor vrouwen zijn en die je tijdens zwangerschap mag slikken. Die zijn anders samengesteld/
    als je 1 jaar bezig bent en niet zwanger, kun je verwijzing Gynac vragen aan de huisarts.
    Ontpillen doen je een paar maanden.
    groetjes, Brenda

Reageren
    Foeke

Er is niet echt een reden om pillen van dat merk te gebruiken. Er is wel een belangrijke reden om foliumzuur te slikken als je zwanger wilt worden.

Reageren
    Zonnetje

Hoi!

Ik vraag me eerst even af waarom je al 3 jaar gestopt bent met de pil, maar pas 7 maanden probeert om zwanger te geraken… maar dat terzijde.

Ontpillen verschilt bij elke vrouw. De één helemaal niet, de ander een half jaar. De klachten zijn ook bij iedereen anders. Bij de één veel slijmverlies, dan weer zere borsten, stemmingswisselingen of een combinatie van alles. Of het uitblijven van menstruatie, ontregelde cyclus, enzovoort.
    Is er een reden waarom je dat vraagt?

Als je langer dan 12 maanden bezig bent, kun je een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog. Die gaat dan eerst je cyclus vaststellen, bekijken of jij en je vriend gezond zijn, een samenlevingstest doen (kijken of het sperma van je vriend in jouw vagina overleeft), bloedonderzoeken ed.

Bij zwanger willen worden, wordt foliumzuur aangeraden. Dit is gewoon bij de apotheek te verkrijgen. Daarnaast bestaan er multivitaminen speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, al zijn en/of borstvoeding geven. Het merk maakt niet zoveel uit. Dagravit, Gravitamon, huismerk… als er maar minder vitamine A in zit en foliumzuur.

Alsjeblieft!

Reageren
    Mike

Goede reactie Zonnetje!

Reageren
    Ikkkee

hoi iedereen

zonnetje omdat ik al drie jaar gestopt ben met de pil is omdat ik echt ziek werd van de pil geen enkele pil waar ik e goed bij voelde was altijd ziek ervan
    daarmee dat de dokter had gezegt dat ik er beter mee kon stoppen
    en omdat ik ook nog maar zeven maand bezig ben met mijn vriend om een kindje is omdat we een jaar en half samen zijn
    je moet toch niet direct van de eerste dag proberen voor een kindje je weet nooit of de relatie blijft

en de redennen waarom ik vraag hoelang het ontpillen duurd gewoon om te weten of je na zo lange tijd geen pil meer gebruik of het dan ook nog kan dat je ontpilt omdat ik een regelmatig cyclus heb en tot laatst niet meer daarmee

en bedankt om de uitleg

en MIKE ga je op elke ding van een reactie zeggen goed reactie ik vraag gewoon uitleg

Reageren
    Zonnetje

@ Mike: Bedankt voor het compliment!

@ Ikkkee… vervelend als je zo ziek van de pil wordt… jammer dat je huisarts geen andere mogelijkheden met je heeft besproken.

Als je cyclus ineens ontregeld is, is dat reden genoeg om naar je huisarts toe te gaan. Veranderde cyclus kan een medische oorzaak hebben. Bijvoorbeeld groot gewichtsverlies of na een (niet bekende) miskraam. Een groot deel van de vrouwen kan namelijk een miskraam hebben gehad, zonder dit te weten omdat een miskraam in het begin (voor week 6) lijkt op een hevige menstruatie.

Ik zou echt even contact opnemen met je huisarts. Onzekerheid is niet prettig, zeker niet als je graag iets wilt.

Reageren
    Anoniem
    Ikke

anoniem wat heb ik nu aan jou reactie
    het gaat niet over menstruatie he ???

Reageren
Reageer op: graag zwanger worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.