- anoniem15 juni 2009 om 17:15
hallo
ik en mijn vriend willen dolgraag een baby.
ben nu net 1 maand gestopt met de pil,en weet dat het niet zo snel hoeft tegaan zoals wij eigelijk graag wel willen.
maar mijn vraag is )mischien beetje dom) maar is er een mogelijkheid waardoor je mischien sneller zwanger kunt raken?en mij ongesteldheid is onregelmatig en hoe kom ik dan te weten wanneer ik het vruchtsbaar ben?alvast bedankt voor de reactie..liefs..
4 reactiesReagerenMelody15 juni 2009 om 17:45Hoi meid, voor zover ik weet kun je niks doen om ervoor te zorgen dat je sneller zwanger raakt. Ik zou helaas niet weten hoe je kan ‘meten’ wanneer je het meest vruchtbaar bent. Veel succes ermee, hoop dat jullie kinderwens werkelijkheid mag worden! 🙂
ReagerenFerda15 juni 2009 om 20:22Ja, je kunt door dagelijks te temperatuur te meten de eisprong vaststellen en rondom deze eisprong vrijen. Maar niet roken, gezond leven en een postive mind zijn eigenlijk net zo belangrijk. het kan zelfs zo zijn dat je doordat je zo op een kindje gefocust bent, dat je lichaam in de stress schiet zodat je juist minder vruchtbaar bent dan als je normaal rustig aan zou doen.
Lees ook even deze folder van het NHG over zwangerschap:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU7a.htm
Doei!
Reagerenanoniem17 juni 2009 om 19:40Hoi,
er zijn idd dingen waar je rekening mee kan houden als je sneller zwanger wilt worden. Helaas heb je het dan nog niet voor het zeggen, het geeft geen garantie, maar je kan wel op een aantal dingen letten.
Zoals gezegd werd:
– gezonde leefstijl hanteren. Hij niet roken, geen strakke onderbroeken, geen saunabezoek = allemaal goed voor zaadproductie.
Jij ook goed voor jezelf zorgen: niet teveel stress, gezond eten en drinken, gezond gewicht (let op je BMI, overgewicht beinvloedt vruchtbaarheid nadelig).
– daarnaast: cyclus gaan bijhouden, opschrijven wanneer je steeds ongesteld wordt. Zo krijg je zicht op je kortste en langste cyclus en kan je steeds beter je vruchtbare dagen bepalen (ongeveer 14 dagen voor je ongesteld wordt heb je eisprong, als dat de ene keer rond dag 10 is en de andere keer rond dag 20 dan weet je dat je tussen dag 8 en dag 22 extra moet vrijen (ergens daartussen is dan eisprong).
– let op overvloedige slijmproductie. Bij het afvegen na het plassen heb je opeens veel glibberig slijm aan het wc-papiertje, of in je onderbroek. Dit kan een paar dagen aanhouden. Op deze dagen ben je ook vruchtbaar. De baarmoedermond staat open en het zaad kan makkelijker naar binnen en klimt via het slijm naar binnen.
– om de dag vrijen wordt aangeraden om zwanger te worden.Succes. Hopelijk heb je hier wat aan.
Groeten.
ReagerenAnoniem12 juli 2009 om 16:56