Zoeken Vraag het forum

zwak zaad zelf insemineren?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Claire

Hallo,mijn man heeft zwak zaad.Maak ik meer kans om zwanger te worden als ik het zelf insemineer?
    Dus zelf dichter bij de baarmoeder brengen?

1 reactie
    Reageren
    ano

Hoe wil je dat doen dan?
    In principe is klaarkomen de beste methode, want dan wordt het hoog in de vagina ingebracht. Dichtbij de baarmoedermond en dan kan het zaad normaliter de baarmoeder in zwemmen. Volgens mij zijn alleen gynaecologen in staat het hoger (dus in de baarmoeder zelf en dichter bij de eileiders) in te brengen met behulp van een lange naald/injectiespuit en die moet dan ook nog door de baarmoedermond heen. Ik denk niet dat een leek dat zomaar bij zichzelf kan doen. Daar hebben ze een speciaal medisch traject voor (IUI – intra uteriene inseminatie of iets dergelijks. Dan brengen ze het dus in de baarmoeder in). Ik zou niet zomaar zelf hiermee aan de slag gaan. Je kan wel wat bij jezelf beschadigen of een injectie oplopen!

Reageren
Reageer op: zwak zaad zelf insemineren?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.