Zoeken Vraag het forum

Zijn mijn hormonen ontregeld?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mercilon gebruiker

Hoi,

Ik ben nu 23 jaar en ik ben al sinds mijn 11e ongesteld. Omdat ik allerlei hormoon-problemen had zoals veel acne en beharing ben ik op mijn 15e aan de pil gegaan. Tegen de pil met levenogestrel kon ik niet dus slik nu al zeker 6 jaar de pil met desogestrel. Sinds een jaar/ anderhalf jaar slik ik twee pilstrips door dus om de 6 weken een stopweek.. (ook ivm hormonen want elke maand stopweek was niet te doen, zwangerschap symptomen enzo.. toen om de 3 maanden geprobeerd kreeg ik weer buikpijn enzo.. volgens HA is om de 2 maanden het beste)

Maar even een gekke vraag, kan doordat je je menstruatie cyclus eigenlijk een soort van aanpast ook je eisprong worden aangepast of is die wel om de 4 weken?

Want dit gaat gek klinken, al sinds voordat ik aan de pil begon merk ik wanneer ik mijn eisprong heb. Eerst wist ik niet wat het was maar het viel mij op dat het altijd midden in mijn cyclus was. Het maakte niet uit wat ik deed, lopen, sporten, tv kijken of in bed liggen, voor een seconde zie ik dan de wereld draaien en dan is het weer over..

Maar goed, nu 12 jaar ongesteld verder kijk ik er niet meer van op dat ik mijn eisprong ‘voel’ dus maak mij er ook geen zorgen over. Tot nu.

ik was 15-18 jan ongesteld / stopweek en nu kreeg ik voor mijn gevoel vandaag mijn eisprong, 30 januari. Dat is dan toch meer dan 14 dagen later?

Ik wil over 2/ 3 jaar wel aan kinderen gaan beginnen, hoe lang van tevoren moet ik dan met de pil stoppen? Moet ik er rekening mee houden dat het langer dan normaal duurt omdat ik mijn stopweek om de twee pilstrips heb?..

alvast bedankt

1 reactie
    Reageren
    Ano

Als je de pil slikt, heb je helemaal geen eisprong…

Het kan zijn als je met de pil stopt, dat je lichaam een jaar nodig heeft voordat het weer helemaal zijn cyclus opgepakt heeft, maar het kan ook al binnen een maand of een paar maanden zijn. Dat valt van te voren niet echt te zeggen. De kans daarna dat je zwanger raakt, is maandelijks zo’n 20%. 70% van de stellen raakt binnen een half jaar zwanger.

Reageren
Reageer op: Zijn mijn hormonen ontregeld?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.