Zoeken Vraag het forum

Dag na stoppen met pil seks gehad, zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb vorige maand een volledige pilstrip gepakt, vervolgens een stopweek ingelast en daarna terug begonnen met de pil, echter was mijn pilstrip niet meer volledig (heb in het verleden nog al eens de pil genomen en ben toen gestopt, denk dat er 5/6 pillen niet meer inzaten) en ben helemaal vergeten om op tijd een nieuwe te gaan halen. Nu, 1 dag na dat ik na die onvolledige pilstrip gestopt ben met de pil heb ik seks gehad en de dag erna ben ik wel gewoon ongesteld geworden.
    Nu hebben mijn regels maar 2 dagen geduurd. Kan dit te maken hebben met dat ik zwanger ben of kan het gewoon een reactie zijn van mijn lichaam op de pilstrip die ik niet volledig genomen heb.

Erg dom dat ik de dag erna wel gewoon nog seks heb gehad maar was zelf helemaal vergeten dat ik de pil niet meer genomen had.
    Het lijkt mij zeer uitzonderlijk dat ik zwanger ben hierdoor maar maak me toch ongerust. Ik denk dat ik in de toekomst toch maar ga overschakelen op de prikpil…

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je gewoon een stopweek bent gestart na die laatste pil is er niets aan de hand

Reageren
    Anoniem

Ik ben nu volledig gestopt met de pil, ik heb hem al een 1,5 week niet genomen omdat ik wil gaan beginnen met de prikpil. Zorgt dit dan wel voor een verhoogde kans op een zwangerschap?

Reageren
Reageer op: Dag na stoppen met pil seks gehad, zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.