- Hoelahoep10 januari 2018 om 13:51
Hallo ik heb een vraagje over eisprong. Ik heb normaal een cyclus van 28 dagen en heb 9 dagen na eerste ongesteld dag geklust en nu heb ik een termijn echo gehad en die geeft aan dat ik 2 dagen erna bevrucht ben terwijl op mijn cyclus app staat 14 dagen na de sex dat ik een eisprong heb. Klopt dit dan wel?
Bij de eerste echo was ik 10 weken en kindje is 4 keer opgemeten en alle 4 keer dezelfde weken :))
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 16:11De eisprong valt tussen de 11de en 16de dag va de cyclus, bij een regelmatige cyclus van 28 dagen. Als je dus op de negende seks hebt gehad, kun je de 11 of 12 bevrucht zijn geraakt. Een app is niet betrouwbaar.
ReagerenHoelahoep10 januari 2018 om 16:37Je hebt ook echt gelijk tandor. Die apps zijn zo vaag. Het fijne alleen eraan is dat je je menstruatie wel zo in de gaten kan houden.
Als ik het dus heel goed begrijp dat hoeft een eisprong niet perse op dag 14 te vallen maar kan het eerder? Ik heb namelijk na de sex wel van die ovulatie testen gedaan en die sloegen allemaal wit uit. Ik denk zelf dat mijn eisprong daarvoor was geweest daarom dat ik m met ovulatietesten heb gemist. En de week daarop had ik al een positieve test RUIM voor mijn nod weliswaar licht tuurstreep maar ja 6 dagen vroeg testen lijkt mij dan dat ik een vroege eisrpong heb gehad en niet op dav 14
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 16:40De eisprong valt in een periode van 6 dagen. De vruchtbare periode. Bij een cyclus van 28 dagen tussen de 11de en de 16de dag. En dat kan ook wel eens verschillen het is zeker niet zo dat het perse de 14de dag is. o’n app neemt gewoon het gemiddelde van de vruchtbare periode.
ReagerenHoelahoep10 januari 2018 om 18:02Wel duidelijk zo ik dacht namelijk dat je alleen bevrucht kon raken op de 14de dag van de cyclus. Weet u ook hoe lang sperma mee gaat?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 18:452-3 dagen soms een dag langer
ReagerenHoelahoep10 januari 2018 om 19:16Ah bedankt tandor weer een les wijzer
Reageren