- Anoniem13 juni 2017 om 22:30
DRINGEND
Hallo,
Ik heb een vraagje betreft het zwanger worden van een vrouw, dit komt uit een persoonlijke ervaring.
Nadat ik seks had met condoom, heb ik daarna eventjes zonder gedaan (waarom weet ik niet). Ik ben niet klaargekomen in mijn vrouw. Deze slikte overigens niet de pil. Dit was (naar zeggen van haar) op de 8/9e dag na haar menstruatie.
Daarna nog een keer zonder condoom. Ik neem aan dat de sperma op mijn geslachtsdeel dan wel dood is.
Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat ze zwanger is. Ons leek de kans vrij klein, dus moeten we dichter bij de ovulatie vrijen om zwanger te worden? Of hoe zit dat?
De ovulatie was volgens haar over zo’n 6/7 dagen.
En sperma leeft toch wel een dag of 5 of is dat overdreven? Want ik rook en drink wel..Ik hoor graag van jullie.
MVG
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juni 2017 om 22:51Daarna nog een keer zonder condoom. Ik neem aan dat de sperma op mijn geslachtsdeel dan wel dood is. Als je niet meer geplast hebt, is er van dood geen sprake. Er kunnen ook nog sperma cellen in de urinebuis zitten die er dan met voorvocht uitkomen.
Bij een normale cyclus, is de vruchtbare periode tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus. Sperma leeft gemiddeld 3 dagen. Dus ja, er is een kans op zwangerschap
ReagerenAnoniem14 juni 2017 om 09:25Daar heb je gelijk in. Echter is de ovulatie pas 6/7 dagen na de datum van geslachtsgemeenschap, dus dan is sperma lijkt me toch niet meer levend?
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2017 om 10:37Hoe zo weet je partner zo precies wanneer de eisprong is/was? Die vindt ergens plaats tijdens de vruchtbare periode. Je kunt op voorhand nooit bepalen wanneer.
Als de eisprong 6-7 dagen later was, is het niet erg waarschijnlijk dat er nog levend sperma was.
ReagerenCatootje14 juni 2017 om 20:25Je hebt het over 8 a 9 dagen ná de menstruatie maar je zou moeten rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie, dus het begin van de cyclus. Ik weet niet of je dat misschien bedoelde. De duur van de menstruatie kan namelijk verschillen. Een paar dagen na de menstruatie kan het riskant zijn als je niet zwanger wil worden omdat je niet precies weet wanneer de eisprong is. Als je niet bent klaargekomen is de kans wel kleiner.
Reageren