Zoeken Vraag het forum

Help??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hoelahoep.

ik heb een provera kuur gekregen van de gynaecoloog omdat ik onregelmatig ongesteld ben. Nu is het zo dat ik gister (donderdag) heel licht bloed verlies had echt misschien 4 druppels.. ook is het zo dat de gynaecoloog meer eitjes bij me aantrof, ze zei dat ze 20/30 eitjes zag omgeveer. Ik vraag me af kan ik nu snel zwanger raken of niet? En is het normaal dat ik licht bloed verlies heb na het stoppen van de prov….

danku wel alvast.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Na het stoppen van de provera treedt er in de regel een onttrekkingsbloeding op. Dat is dus een normaal verschijnsel.

Sneller zwanger raken is niet meteen aan de orde. Maar de kans op een tweeling (twee-eiige), kan wel ietsjes groter zijn.

Reageren
    Hoelahoep

Oh Oke.. super bedankt. Maar het is niet zo dat ik nu moeilijk vruchtbaar ben ofzo? Willen heel graag een kindje.

Reageren
    John (moderator)

Nee, ook dat is niet aan de orde.

Reageren
    Catootje

Bij een onregelmatige menstruatie kan het slim zijn om wat aan de oorzaken te doen. Zo kan een situatie van insulineresistentie/oestrogeendominantie spelen. Je kan er een en ander over vinden op internet. Het is bij te sturen met de juiste voeding – met name geraffineerde suikers zoveel mogelijk laten staan – en aanvullende middelen. Zo kunnen middelen als kurkuma en maca helpen de hormonen te balanceren. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor andere menstruatieproblemen en het helpt me goed.
    Ook kunnen er tekorten bestaan. Voor een goede hormoonwerking en je hele gezondheid zijn allerlei stofjes nodig, onder andere magnesium, zink, vitamine B, D en E, gammalinoleenzuur en omega 3. Bij een tekort aan dit soort stoffen kunnen er ook ontregelingen zijn in de menstruatie en cyclus. Bij gebruik van hormonale anticonceptie ontstaan er nog meer tekorten en raakt je eigen hormoonhuishouding in de war. Dat weer goed bijsturen komt je hele gezondheid en cyclus maar ook de gezondheid van je toekomstige kindje ten goede.

Reageren
    Hoelahoep

Bedankt voor uw reactie.
    Maar heb toch nog even een vraag. Ik heb 1 dag een dag een klein beetje bloed verloren na het stoppen van de kuur. Op heden ben ik nog niet ongesteld geworden? Klopt dit of wat is er aan de hand? Heb bloed geprikt en dergelijke maar alles is positief.alleen heb ik te veel eitjes zoals ik al aangaf. Is er een kans dat ik zwanger ben? En wanneer kan ik me het beste testen. Heb wel gewoon sex gehad ook tijdens de kuur eindelijk geen menstruatie. Was 23 dagen lang ongesteld vandaar dat ik die kuur had gekregen. Help me pleas

Reageren
    Hoelahoep
    John (moderator)

Ik den k dat het goed zou zijn om de bijsluiter eens te lezen.

Je had tijdens het gebruik van de Provera niet zwanger mogen raken.  Als je stopt met de kuur kan je menstruatie uitblijven.

Reageren
    hoelahoep

U bedoelt als ik zwanger ben geraakt dat het uitblijft? Ik heb maar 1 dag een heel klein beetje bloed verloren. Paar druppels in mE onderbroek. Wanneer zou ik het beste een test kunnen doen?

Reageren
    John (moderator)

Ik bedoel: dat als je met de kuur stopt, je menstruatie uit kan blijven. En: je had eigenlijk geen onbeschermde seks  moeten hebben tijdens de kuur

Testen kan 2 -2,5 week na de onbeschermde seks

Reageren
    Ehoelahoep

als je stopt met de kuur word je erna toch altijd ongesteld?

Reageren
    John (moderator)

Ja, doorgaans treedt er 1 week na het stoppen een bloeding op.

Reageren
    Hoelahoep

En dat is bij mij nog nirt gebeurd. Precies 2 weken geleden heb me
    Laatste tabletje ingenomen.

Reageren
    John (moderator)

Dan is het goed om even contact op te nemen met de gynaecoloog.

Reageren
Reageer op: Help??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.