Zoeken Vraag het forum

Moe en temperatuur van 34,4

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Ben een vrouw van 27 jaar heb diabetes type 1 en sinds een paar weken heb ik het constant koud begin dan heel hard te trillen.
    Vandaag ook weer, ben dan in bad gegaan duurde het lang voor ik het warm had,uiteindelijk opgewarmd ging ik eruit kreeg het weer meteen koud, meteen onder de zonnebank gegaan…niet voor te bruinen maar daar krijg ik het notmaal gezien warm van daarna temperatuur gemeten onder oksel 34,6 dus nog steeds niet opgewarmd, ik slaap genoeg, heb geen stress en ben niet ziek soms wat misselijke mommentjes maar zeker niet zwanger! Iemand hier ook ervaring mee?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Weet je zeker dat je goed hebt gemeten?
    Je oksel moet droog zijn en de thermometer moet 10 minuten (!) onder je oksel hebben gezeten. Je kunt beter meten in je anus of onder je tong (dan mag je een tijdje niet hebben gerookt).
    Onder je oksel is de temperatuur meestal een halve graad lager. Je hebt dus ongeveer 35 graden. Dat is behoorlijk laag. Hypothermie (onderkoeling) is een bekend verschijnsel bij diabetes. Onder de 32 graden wordt het kritiek. Als je er last van blijft houden ga dan naar de huisarts. Hypothermie kan ook wijzen op een (ernstige) infectie.

Reageren
    John (moderator)

Als de temperatuur zo laag is, zou dat door een bacteriële infectie kunnen komen. Ik neem aan dat je de bloedsuikerspiegel hebt gecontroleerd en dat die in orde was?

Reageren
Reageer op: Moe en temperatuur van 34,4
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.