- Anoniem1 november 2013 om 10:06
Hallo,
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Een tijdje geleden had ik klachten van vermoeidheid en slap voelen. Toen ben ik naar mijn huisarts gegaan en die heeft bij mij geconstateerd dat ik een groot tekort aan vitaminen B12 had. Toen kreeg ik voor 5weken 2 keer in de week een injectie. Nu krijg ik er een om de 6weken. Nou is het zo dat de klachten die ik voor de regelmatige injecties had volledig terug zijn gekomen, dus moeheid, slap zijn en nu is er ook constant koud zijn bijgekomen. Ook heb ik uitslag op mijn pols.
Ik ben opnieuw naar mijn huisarts gegaan en die vertelde mij dat ik het nog even aan moet kijken. Maar dat geduld heb ik niet en ik vroeg me af of een van jullie wist wat het kon zijn9 reactiesReagerenTandor11 november 2013 om 19:38Het meest voor de hand liggende is natuurlijk dat je weer vitamine B12 tekort hebt. Als je klachten blijven aanhouden, toch maar weer terug naar de huisarts.
ReagerenAnoniem1 november 2013 om 20:15Aller eerst, dan voor uw bericht!
Reageren
Ik heb nog wel bloed laten prikken na die vijf weken en daaruit bleek dat het b12 gehalte van mijn bloed al aan de hoge kant was. En ik zit nu op een speciaal dieet waarbij ik extra b12 binnen krijg. Dus het zou raar zijn als het weer een tekort was, of ligt dat aan mij?Tandor11 november 2013 om 21:46Je bloed is geprikt nadat je die “stootdosis” hebt gehad. In 5 weken 2 x per week. Uiteraard is je B12 dan goed.
Reageren
Hoelang is dat geleden?Anoniem1 november 2013 om 22:09Dit is 1,5 week geleden ongeveer.
ReagerenTandor11 november 2013 om 22:26Dan zou je B12 inderdaad nog redelijk goed moeten zijn.
Reageren
Zou het misschien een virusinfectie kunnen zijn?
Weet je of je koorts hebt?Anoniem1 november 2013 om 22:36Ik heb sinds afgelopen maandag rond de 38,1° verhoging maar koorts heb ik niet.
ReagerenTandor11 november 2013 om 22:45Met de verhoging en de klachten die je hebt lijkt het er toch wel heel erg op dat het een virusinfectie is. De griep heerst.
Reageren
Even wachten en kijken of de griep doorzet.Anoniem4 november 2013 om 09:17bedanktt voor uw reactie, ik kijk het gewoon nog even aan!
ReagerenTandor14 november 2013 om 18:16Succes. Laat over een paar dagen even weten hoe het gaat.
Reageren