- Justme198926 november 2017 om 09:13
Goedemorgen. Al zo’n 12 jaar heb ik (28) ME/CVS & fibromyalgie. Ik redde me laatste tijd prima. Echter ben ik sinds een paar weken extreem moe en extreem koud. Daarnaast zie ik bij opstaan bijna niets door mn rechteroog, wat na ong. 2 minuten gelukkig over is. Ik ben enorm vergeetachtig ineens. (Zelfs mijn pincode die ik al jaren heb was totaal verdwenen en moest ik opnieuw aanvragen). Ik heb nergens zin in, spreek amper nog af en app ook bijna niemand meer. Gewoon echt even geen zin in..
Kan dit allemaal “gewoon” door de ME komen? Of kan dit door stress zijn? (Enorm veel aan mijn hoofd/ problemen) Voel me gewoon niet mezelf.. bedankt alvast!3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 november 2017 om 10:43Het kan een combinatie zijn. Ik denk wel dat het goed is om met de klachten naar de dokter te gaan.
Reagerenanoniem27 november 2017 om 11:16Al deze klachten kunnen stralings gerelateerd zijn. Lees voor de zekerheid even deze pagina. https://www.stichtingehs.nl/gezondheidsklachten-straling/altijd-moe Sterkte ermee.
ReagerenCatootje1 december 2017 om 14:58Het kan verstandig zijn om extra goed voor je voeding te zorgen met volwaardige producten en weinig snelle suikers. Ook is een gezonde darmflora belangrijk.
Daarnaast kunnen allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen ondersteunen. Denk aan stoffen als magnesium, MSM, vitamine B en D, omega 3 en carnitine. zou je advies moeten vragen op natuurgeneeskundig gebied. Zeker ook denken aan de invloed van electrosmog. Een houten bed is ook beter voor het gezonde aarden en beter ontspannen.
Reageren