- Anoniem6 september 2015 om 22:10
Hey, ik wens even hulp in te roepen omdat ik ten inde raad ben. ik ben 34 jaar, verpleegkundige en moeder van 5 kinderen. Ik ben al zo vaak naar de huisarts geweest maar zonder resultaat dus hier even mijn symptomen, in de hoop een oplossing te vinden! ik heb namelijk zéér ernstig last van vermoeidheid, griep-achtig gevoel, koorts rillingen zonder echter koorts te maken, om de zoveel tijd lijkt mijn rechter knie ontstoken maar enkel binnenin voelbaar, mijn darmen liggen constant in de knoop van constipatie tot diarree en ik kan op 1 dag tot wel 4 verschillende soorten stoelgang hebben. ik slaap de hele nacht door en sta op alsof ik geen oog heb dicht gedaan, ’s middags kan ik onmogelijk zonder een middagdutje van gemakkelijk 1à2 uur en dan kan ik weer even verder. als ik even stil zit vb bij een film kijken dan heb ik als ik recht sta over heel mijn lichaam spierpijn eens weer wat in beweging gaat het beter maar is nooit echt weg, mijn nek doet de hele dag verschrikkelijk pijn rechts net boven mijn haargrens en als ik een actieve wandeling met mijn kinderen doe dan moet ik het achterna bekopen net alsof ik onvoorbereid de marathon gelopen heb. De eerste keer bij de huisarts in 2013 bleek mijn hemoglobine maar op 7 te staan door ernstig ijzergebrek, dat probleem is opgelost en de klachten blijven, daarna bleek mijn schildklier niet naar behoren te werken, medicatie gekregen en probleem blijft. soms heb ik periodes dat het beter gaat en maar na zo een periode van max 2 maand stort mijn lichaam opnieuw in, en gaat er nies meer. Volgende conclusie… depressie, volgens mij niet het geval daar ik actief probeer bezig te blijven voor mijn kinderen en niet bij de pakken blijf zitten, dit neemt niet weg dat ik me wel neerslachtig kan voelen omdat er zoveel aan me voorbij gaat omdat ik niet meer kan, maar om toch zeker te zijn begonnen met antidepressiva zonder resultaat en toch meer dan 6 maanden genomen! ik ben ten einde raad en heb het gevoel dat de arts denkt dat ik om de zoveel tijd geen zin heb om te gaan werken en dit is zeker niet het geval want ik ben de enige kostwinner in huis en ik doe mijn werk heel erg graag… alleen kan ik het minder en minder aan.
Ik ben echt ten einde raad, help
3 reactiesReagerenAnoniem6 september 2015 om 22:18ben er nog vergeten bij te vertellen dat ik veel haarverlies heb, redelijk lage bloeddruk heb (maar altijd al gehad 10/6) en constant draaiingen heb die volgens de dokter veroorzaakt worden door vastzittende kristallen in het oor.
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2015 om 22:34Je klachten doen mij toch enigszins aan een naderende burn-out denken. Je hebt blijkbaar toch iets te veel hooi op je vork….
Reageren
Ik zou dit eens met je huisarts/bedrijfsarts bespreken.Anoniem16 december 2015 om 18:54Kan ook heel goed stralingsgevoeligheid zijn. Hoeft niet perse natuurlijk maar lijkt er wel heel erg op! Ik en mijn vrouw hadden dezelfde klachten als die je verteld en we sliepen beide onder een GSM mast en hadden ons hele huis vol draadloze zooi. Nu we verhuisd zijn naar een stralingsarm gebied zijn onze klachten helemaal verdwenen. Mijn vrouw was ook aan de antidepressiva maar hielp maar tijdelijk. Vanaf dat we wisten wat het echte probleem was hebben we ons leven aangepast en had ze geen antidepressiva meer nodig. Ook altijd moe (wij beiden). Hele nachten doorslapen om toch weer moe wakker te worden. Altijd zin in een middag tukje en dan even opgeknapt maar gewoon weer moe om 7 uur. Nu slaap ik max 8 uur per dag en ben ik de hele dag wakker zonder behoefte aan een middag tukje. Ook de doktor kon bij ons beiden niks vinden. Bloedtests goed en verder ook niks geks gevonden. Dus het zal wel psychisch zijn zeggen ze dan. Nou ja als je erover wilt praten en tips wilt dan kun je me mailen als je wilt. [email protected] Ik hoop dat je dit serieus neemt want het is een echt probleem waar veel mensen mee kampen maar niet all doktors serieus nemen. Mijn nieuwe huisarts gelooft het gelukkig wel. Heb nu zelfs per ongeluk een tandarts gevonden die het serieus neemt en ik krijg daar nu snelle behandelingen 🙂 Er is veel aan te doen hoor maar in deze wereld wordt het er niet makkelijker op.
Reageren