Zoeken Vraag het forum

Extreme vermoeidheid, hoofdpijn, hoge bloeddruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden last gehad van een keelontsteking met daarbij hoge koorts (~1 week lang). Nadat de meeste last van de keelonsteking weg leek te zijn, had ik (bijna) elke dag last van hoofdpijn (soms migraine (heb ik al sinds m’n 8ste)), en extreme vermoeidheid (slaap soms 20 uur op een dag, dan paar uurtjes wakker en val ik weer in slaap). De eerste paar weken gewoon thuis uit proberen te zitten, daarna toch naar de huisarts geweest. Deze heeft een lichamelijk onderzoek gedaan (hart, longen, nieren etc), niks aan de hand. Ook ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoek op Pfeiffer. Ook niks aan de hand. Hierna doorgestuurd naar de kinderarts voor verder onderzoek. Deze heeft ook weer een lichamelijk onderzoek gedaan en mijn bloeddruk gemeten, deze was volgens haar veel te hoog (kan mij nu niet zo de exacte nummers herinneren, was rond de 160-100 of iets dergelijks), daarna een half uur aan een apparaat gezeten om mijn bloeddruk over een langere tijd te meten, deze kwam uit op iets rond de 150-90. De kinderarts zei verder dat ik me niet zo veel zorgen hoef te maken omdat het in de familie zit (met name mijn moeder heeft een hoge bloeddruk, alhoewel mijn bloeddruk hoger was). Het zou wel over gaan volgens haar. Nu weer een paar weken later en nog steeds geen verandering. Nog steeds dagelijka hoofdpijn en slaap zeer veel. Als ik toch probeer wakker te blijven val ik gewoon in slaap. Verder heb ik ook zwer weinig trek in eten en zit ik snel vol. Ben ook aantal kilos afgevallen (Weeg nu 57kg, was eerst 62kg, ben 1.83m en een 15 jarige jongen). Verder is de thuissituatie gewoon goed en heb ik goede cijfers op school (zit in het 3de van het VWO). Verder heb ik een hoge hartslag (ook in rust) en soms last ban hartkloppingen (nogmaals, ook in rust)

Iemanx enig idee wat er loos kan zijn?
    Bij voorbaat dank.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als je toch klachten blijft houden, is het verstandig om terug te gaan naar je huisarts. Vraag dan nogmaals om een bloedonderzoek en laat op cytomegalie controleren. Dat is zeg maar een zusje van de ziekte van pfeiffer.

Reageren
Reageer op: Extreme vermoeidheid, hoofdpijn, hoge bloeddruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.