Zoeken Vraag het forum

zeer moe na nuttigen alcohol, mogelijke nasleep van pfeiffer

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Venus

Misschien door alcohol te veel suiker en gist? Schimmels zijn er dol op en kunnen je ook moe maken en huiduitslag geven.

Anna

Hoi!

Sorry dat ik meer dan 10 jaar later reageer op je bericht – maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint.

Ik herken je klachten enorm, maar heb in de tussentijd niemand kunnen vinden die hierover mee kan praten. Ik heb 2 jaar geleden pfeiffer gehad en nog altijd bij het drinken van de minste hoeveelheid alcohol (lees: 1 glas) krijg ik direct hoofdpijn (na 10 minuten), en ben ik de dagen erna extreem moe. Ook krijg ik in de dagen erna soms een beurs gevoel net onder m’n huid (een beetje te vergelijken met een heftige griep) – maar dit wel meestal alleen als ik meer dan 1 glas heb gedronken.

Huisarts weet niet wat het is en vind het lastig te connecten aan de pfeiffer van 2 jaar geleden. Ook ik hoef absoluut niet elk weekend all out te gaan, maar vind het zo jammer dat zelfs een glaasje bij een leuk diner eigenlijk al een no go is.

Alle bloedtesten zijn telkens goed (ook getest op welk vitaminegebrek dan ook).

Ben heel benieuwd hoe dit inmiddels voor jou is – ben je eraf gekomen? En zo ja hoe? Wie weet heb jij inmiddels wat hoopgevend nieuws.

Hoor heel graag, mocht je dit bericht krijgen 🙂

Groet!

Reageren
Reageer op: zeer moe na nuttigen alcohol, mogelijke nasleep van pfeiffer
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.