- Jeroen30 april 2012 om 12:51
Hallo allemaal,
In Januari is bij mij pfeiffer geconstateerd. De klachten begonnen met algehele malaise, keelpijn, opgezette klieren, buikpijn. Tot zover niks raars vergeleken met andere pfeiffer gevallen.
Echter heb ik sinds 3 weken het gevoel alsof de klachten zijn toegenomen. Dit nadat ik een middag ben gaan sporten.
Het is begonnen met een druk in de linkerborst en kortademigheid. Enkele dagen later is daar een gevoelige buik bij gekomen en is de druk op de borst verplaatst naar het midden van beide borsten. Aangezien de klachten na 14 dagen niet verbeterd waren ben ik naar de huisarts gegaan. Zijn conclusie was dat de pfeiffer allang weg was en dat het wel hyperventilatie moest zijn.
Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik me niet serieus genomen voelde, de klachten waren immers duidelijk aanwezig en ik adem vanuit de buik. Uiteindelijk heeft hij bloed laten prikken en een buikecho laten maken, beide zonder resultaat.
De klachten zijn er helaas nog steeds > kortademig door druk op de borst, soms niet diep kunnen inademen door steek, opgeblazen buik, hart door hele lichaam voelen, gevoel van afwezigheid in hoofd en een slechte stoelgang. Gevolgen slecht slapen en algehele malaise.Is dit nog steeds gewoon pfeiffer? Zijn dit gevolgen van pfeiffer?
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt,
Gr. Jeroen3 reactiesReagerenJeroen30 mei 2012 om 14:28Weinig reacties hier…
ReagerenAnoniem131 mei 2012 om 13:00Lees meer vragen en antwoorden over Pfeiffer:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Pfeiffer&sa=zoeken&siteurl=0anoniem18 maart 2013 om 13:12klinkt als de nasleep van pfeiffer. ik zit daar nu ook in. de dokter kan niks vinden omdat pfeiffer altijd in je bloed zit als je dat een keer hebt gehad. maar hij kan wel zien of alle leverfuncties/bloedwaarden etc. weer op niveau zijn. als dat zo is dan ben je eigenlijk ”beter” maar zit je meestal wel nog in de nasleep ervan. die heel lang kan duren, maar ook weer zo voorbij kan zijn. dat je kortademig word en last van je buik kreeg na het sporten kan heel goed komen omdat je te snel actief bent gaan doen. :)in zo’n nasleep is het belangrijk goed naar je lichaam te luisteren en rustig opbouwen, bij 0 beginnen.
Reageren