- J25 februari 2019 om 23:24
Hallo Anoniem (toen 13 jaar en nu ongeveer 15 jaar)
Ik weet niet of je dit nog steeds leest maar ik heb dezelfde problemen en tekorten. Ik ben erachetr gekomen dat ik en mijn moeder Addisson Biermer hebben. Dit is een chronisch b12 tekort en dokters weten niet veel over deze ziekte. Het wordt dan ook de “vergeten ziekte” genoemd. Als ik jou was zou ik hier meer over gaan lezen en kijken of dit de reden is. Want dokters stellen dit meestal niet uit hunzelf vast omdat de meeste het niet kennen. Deze ziekte veroorzaakt ook spier en gewrichts problemen, depressies, ziektes, vermoeidheid en veel meer. Dit komt dus door de tekorten die het lichaam heeft. Je kunt ook B12 tekort hebben en niet deze ziekte, maar B12 tekort veroorzaakt enorm veel problemen en is enorm belangerijk. Ook houden dokters een te lage B12 waarde aan. (Vergeleken met andere landen enorm laag!) Ook als je al vitamines ineemt en dan moet bloedprikken krijg je natuurlijk valse bloedwaardes en zegt dit niks over de ook echt door het lichaam opgenomen stoffen. Mensen lees je alsjeblieft in over B12 en bloedwaardes want het heeft enorm veel invloed op je gezondheid en het kan je kapot maken. Ik moet voor altijd b12 prikken en ik voel me ietsje beter en nooit helemaal omdat er gewoon niet veel over bekent is maar als ik helemaal niet b12 geprikt zou krijgen dan voel ik me vreselijk. Duiselig, pijn, lichthoofdig, obervermoeid, slecht slapen, concentratie verlies, niet wakker kunnen worden, ik kan er ook verdrietig van worden, snel virusjes krijgen (em dit voor langere tijd dan normaal.) En nog veel meer.
Ik wens jullie allemaal veel succes en beterschap!
Groetejes,
J
J25 februari 2019 om 23:30Op deze website staat enorm veel goede en belangerijke informatie over b12 tekort, je kunt zelf ook nog verder kijken. Hier staat in iedergeval al veel in. Zoals klachten, gevolgen oorzaken en wat er gebeurd bij gebruik van bepaalde medicijnen. Ook staan de waardes bij verschillende leeftijden erbij.
ReagerenBijlagen:
J25 februari 2019 om 23:32J25 februari 2019 om 23:33Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Reagerenvan de parel24 juli 2022 om 10:55mijn ongesteldheid moet op 21 juli komen maar het is niet gekomen en nu als ik sta krijg ik een hoofdpijn en als ik loop en dan krijg ik buikpijn en ik ben nog een kind ik snap dat niet waarom het niet gekomen is???!!!! en ik ben niet zwanger dat weet ik wel ik heb en nog nooit met iemand geslapen dus dat kan niet
groetje van de parel??? dag!!!
ReagerenJohn (moderator)
24 juli 2022 om 20:46Hoe oud ben je?
Reageren
Hoe lang menstrueer je al? Hoe lang duurt je cyclus? Is je menstruatie normaal altijd precies op tijd?