- Oliver29 oktober 2022 om 09:01
Goedemorgen allemaal
Ik ben een man van 21 jaar en heb wat problemen. Ik slaap tussen de 7 en 8 uur per nacht en toch ben ik steeds heel moe als is ’s ochtends opsta. Ik haal weinig energie uit mijn dag hierdoor. Hoe kan ik zorgen voor een beter slaappatroon? Een bijkomende oorzaak is het feit dat ik enorm pieker. Over studies, familie en ook over een dame die van de ene dag op de andere dag zonder reden geen contact meer wou. Ik denk dan ook constant na over wat ik fout gedaan heb en doe veel moeite om nog eens terug af te spreken maar word telkens teleurgesteld. Ik voel me al geruime tijd somber en zou graag terug de gelukkige versie van mezelf worden.
Indien iemand tips heeft of zichzelf herkend in deze situatie hoor ik graag.
Groeten Oliver5 reactiesReagerenAlias29 oktober 2022 om 12:14Hoi Oliver,
Zoals je het beschrijft, heb je grote problemen in je omgang met negatieve emoties. Misschien zelfs een ruminatiestoornis.
Het is goed om te kijken of je daar iets aan kunt veranderen. Je enotieregulatie. Dit geeft een risico op depressie. En je klachten zijn dan ook logisch.
ReagerenAlias29 oktober 2022 om 12:17Oja, niet ruminatiestoornis mbt eten 😉 Maar cognitief! Er is trwns een behandeling voor depressief rumineren.
ReagerenJohn (moderator)
29 oktober 2022 om 17:39Ik denk dat je toch vooral last hebt van stress/spanningen. Meer slapen helpt dan ook niet. Je zult dus moeten kijken of je iets aan de oorzaken kunt doen. Bespreek het eens met je huisarts
ReagerenCatootje29 oktober 2022 om 18:55Je voedingspatroon kan een rol spelen. Beste is zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en oplosbare vezels bij elk eetmoment. Geen frisdranken e.d.
Reageren
Teveel piekeren kan voor vermoeidheid zorgen maar als je slecht in je energie zit, ga je ook eerder piekeren. Een vrouw die niet wil, krijg je echt niet terug. Dan moet je echt eens naar jezelf kijken. Op alternatief gebied wel methoden te vinden om meer balans in je leven te krijgen. Bijvoorbeeld Access Bars. Maar vooral doen waar jij je toe voelt aangesproken.Oliver30 oktober 2022 om 08:01Bedankt voor de reacties, ik bekijk al deze voor mijn onbekende termen eens en zal een plan opstellen zodat ik snel weer beter kan worden.
Reageren