Zoeken Vraag het forum

continu vermoeid soms duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hehenkamp

Hoi

Sinds een paar weken ben ik bijna elke dag heel vermoeid. Er komt dan vaak s avonds nog eens bij dat ik me draaierig voel, dit weekend zelfs bijna heel de dagen.

Ik heb laatst heel wat dingen in mijn bloed laten testen

b12 / ijzer / vit d / schildklier etc maar hier kwam niks uit. Mijn B12 was wel weer aan het verlagen.

Voor de rest ben ik juist de afgelopen maanden veel gezonder bezig, meer bewegen meer sporten minder koffie minder suikers etc. Zeer moeilijk te plaatsen voor mij op dit moment.

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Belangrijk is in elk geval een stabiele bloedsuikerspiegel. Combineren van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment helpt de suikers langzamer op te nemen. Matig met snelle suikers. Geraffineerde suikers beter laten staan. Een appeltje uit het vuistje kan zeker als je al ontregeld bent, zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel. De trend  van tegenwoordig om minder of geen vlees te eten, kan zorgen voor allerlei tekorten, zoals carnitine, creatine en zink.

Bloedonderzoek zegt wel wat maar niet alles en er wordt maar op een paar stofjes getest. Een magnesiumtekort kan je bijvoorbeeld niet meten op bloedniveau. Een complementair genezer kan verder met je kijken en meer stofjes testen, bijv met spiertest.

Denk verder aan de invloed van electromagnetische velden, zoals van wifi, smartphone en electrische wekker op je gezondheid.

Reageren
Reageer op: continu vermoeid soms duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.