- Anoniem13 juli 2017 om 17:52
ik voel me constant vermoeid, lui, licht in het hoofd, ik heb trillingen in lichaam ik denk spiertrillingen, pijn bij botten/spieren weet niet welke, en ik zie zwarte dinggen voor mijn ogen als ik het beweeg vooral in het licht
kan het door een vitamine tekort komen?
18 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2017 om 19:46Dat zou kunnen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem13 juli 2017 om 20:05jaa was ik ook gegaan alles was in orde, alleen mijn vitamine d en en een vitamine folium ofzoiets ben ik even betgeten was laag. Ik heb pillen en ampullen ervoor gekregen maar ik begin morgen met het innemen.
Alleen was mijn vraag of het dan echt door dit is of er andefe oorzaak ofz aan ligt?
want met bloedonderzoek alles en nog wat was alles prima alleen dit.
ReagerenAnoniem13 juli 2017 om 20:29ook vaak tinteling bij voeten.
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2017 om 21:27Dat kan zeker door vitaminegebrek komen
ReagerenCatootje14 juli 2017 om 07:36Een goede gezondheid begint met je voeding. Vaak eten we teveel snelle suikers, die zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat allerlei klachten kan geven. Beter zorgen voor meer complexe koolhydraten en voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Vaak eten we veel brood met een beetje beleg maar beter zou andersom zijn, bijvoorbeeld een omelet, maaltijdsalade of wat anders met een beetje brood. Dan krijg je ook voldoende eiwitten binnen, wat kan schelen in je energie.
Reageren
In je bloed kan niet alles opgespoord worden. Daarbij werken allerlei stoffen samen. Zo werkt vitamine D ook samen met magnesium en vitamine A. Vitamine B12 en foliumzuur werken ook samen met de hele B-familie. Beter om er dus ook magnesium en vitamine B bij te slikken.
Tegenwoordig is het een beetje in de mode om minder vlees te eten maar dan kan je eerder tekorten krijgen aan stoffen als carnitine, lysine, taurine, carnosine, ijzer, zink en vitamine B12. Slik zelf wat carnitine omdat ik weinig vlees eet.Anoniem15 juli 2017 om 12:36Ik wil het even uitgebreid vertellen.
Zoals ik heb gezegt zie ik zwarte streepjes, vetmoeid, licht in hrt hoofd en spier? Trillingen.
Mijn foliumzuur moet minimaal 4.8 zijn en mijn is 3.58 en vitamine d is 33 het is laag maar kan dit voor zulke klachten zorgen?
Daarbij is er bij mij vorige week chronische gastritis vastgesteld en heb ik 2 medicijnen ervoor gekregen wat ik in de ochtend en voor het slapen moet slikken ben al 7 dagen etmee bezig.
Kan het misschien door dit komen? Of aan de vitamine tekort?
Namelijk kreeg ik deze klachten na mijn maagklachten die waren begonnen, 2 maanden later na mijn maag probleem die ik kreeg?
Vitamine of maag is de probleem denk ik?
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2017 om 17:57Beiden zijn een probleem.
Je lage vitamine D zorgt zeker voor de extreme vermoeidheid. Als je een gastritis hebt, kan ook de vitamine B12 erg laag zijn. Je klachten passen daar dus wel bij.
Er zal wat aan de vitamine tekorten moeten worden gedaan
ReagerenAnoniem15 juli 2017 om 18:21Mijn vitamine b12 is goed, alleen foliumzuur en d is laag.
vroeger als ik vitaminepillen ging slikken kreeg ik altijd maag en buik klachten, dat kwam dus door de gastritis die ik niet wist dat ik het had.
ik heb 2 maagmedicijnen nu gekregen, raboprazol en famodine, ochtend en voor slapen gaan neem ik in.
alleen ben ik bang dat ik weer maagpijn ga krijgen? Of beschermen deze maagmedicijnen wel ervoor?
geneest mijn maag verder als ik toch vitaminepillen slik met mijn maagmedicijnen?
ReagerenAnoniem15 juli 2017 om 18:22dus in het kort, krijg ik weet maagpijn als ik foliumzuur in ga slikken terwijl ik maagmedicijnen voor mijn genezing van gastritis gebruik?
heeft het invloed op mijn maagmedicijnen, bijv minder goed werking of genezing van maag of heeft het niks ermee te maken?
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2017 om 19:02De medicijnen die je hebt beschermen de maag. Dus je kunt supplementen gebruiken
ReagerenAnoniem15 juli 2017 om 19:09gaat het ook gewoon door met genezing van beschadeging van mijn maag?
En wanneer is het beste om foliumzuur te gebruiken? Arts zei dt het niets uit maakt
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2017 om 19:17Dat gaat gewoon door. Op welk tijdstip je dat gebruikt maakt inderdaad niets uit. Misschien goed om het voor het slapen gaan te gebruiken. Als er dan nog bijwerkingen zouden zijn, merk je er niks van.
ReagerenAnoniem15 juli 2017 om 19:22ik kreeg nooit gelijk klachten ervan, maar bijv de volgende dag of dagen later en ik denk dat dat door gadtritis van mij kwam terwijl ik niet wist dat ik het had
nu ben ik eerlijk gezegt bang om het in te nemen terwijl ik wil dat mijn maag gewoon door gaat met genezing met maagmedicijnen
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2017 om 19:53Die beslissing kan ik natuurlijk niet voor je nemen. Dat zul je zelf moeten doen.
Reageren