- Am10 september 2017 om 23:10
Hallo ik wil graag anoniem blijven en ben 14 jaar. Ik heb klachten van heel snel licht in het hoofd, altijd moe (soms weinig slaap), moeilijk in slaap vallen, af en toe moeten scherpstellen van ogen door te knipperen, geen trek (ik eet wel), slecht geheugen en nog een paar dingen waar ik nu niet op kom. Ik wil dus graag weten wat het is, maar ik weet het niet…
Groeten, A, 14 jaar
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 september 2017 om 23:53Hoe laat ga je naar bed? Hoeveel uur slaapje? Wat doe je de laatste 2 uur voordat je gaat slapen? Gebruik je drugs?
ReagerenCatootje12 september 2017 om 08:32Begint met een goede basis; onder andere goede voeding. Vaak eten we teveel geraffineerde producten. Beter zorgen voor meer complexe koolhydraten en voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Ook beter een kopje thee dan frisdrank.
Dan kan je nog tekorten aan bepaalde stoffen hebben; vitamines, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D en omega 3.
ReagerenAm12 september 2017 om 22:21- Ik ga naar bed om half 10 (doordeweeks) en ik slaap ongeveer 8 uur, laatste 2 uur!? Netflix, vingerhaken, lezen, mobiel en ik doe geen drugs.
John (moderator)
12 september 2017 om 22:43Probeer de laatste 2 uur voordat je gaat slapen geen schermen te gebruiken…dan zul je in ieder geval beter slapen. Het gebruik van schermen veroorzaakt te veel hersenactiviteit. Die kan het slaapproces verstoren.
Daarnaast zou je naar de huisarts kunnen gaan en om een bloedonderzoek vragen
Reageren