Zoeken Vraag het forum

Aanhoudende schimmelinfecties gevold door scheurtjes.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Teresa

Dag allemaal,

op 09-11-2010 ben ik voor het eerst naar de huisarts gegaan voor klachten. Daar kwam uit dat het een candida infectie was. Vanaf dat moment ben ik nog 9 keer naar de huisarts gegaan en heb ik 14 kuurtjes gehad, waaronder: 10 keer micinazol nitraat met van die inbreng staafjes, 2 keer 1 ei en 1 keer 3 eieren en 1 keer Diflucan. (De gegevens heb ik bij de huisarts opgevraagd)

De infectie kwam steeds weer terug en heb er nu dus al ruim 4,5 jaar last van. Ook is het al 2 jaar niet meer mogelijk om te vrijen, het doet zo veel pijn dat dat gewoon niet meer kan. Ondertussen ben ik meerdere keren bij de gynaecoloog geweest, ben ik in behandeling geweest bij een bekkenbodemfysiotherapeut (aangezien de spieren zich aan gingen spannen vanwege de pijn en klachten), ben ik naar de dermatoloog geweest, en nu naar de bioresonantie en zelfs bij de seksuoloog omdat dit zo veel spanningen geeft in de relatie dat het psygisch ook niet meer goed zit.

Nu ga ik naar bioresonantie, en ik heb ontdekt dat al die kuurtjes de schimmel wel onderdrukken maar ook je weerstand. Ook brengt het je flora uit balans, hierdoor ben je weer snel vatbaar voor infecties en zo is de cirkel ontstaan. In feite stop je alleen maar bende in jezelf. Nu gebruik ik 4 soorten supplementen: voor de vaginale flora, voor mijn weerstand (zink en visolie) en nog een tegen de bacterie zelf. Omdat dit natuurlijke stoffen zijn worden alle slechte dingen onderdrukt en goede dingen juist geholpen, dit lijkt redelijk te werken. Maar dit heb ik nu in combinatie met Multi-gyn vaginale douche, na mijn menstruatie met bruistabletten, de rest van de dagen met alleen water.

De irritatie is wel weg, maar dit alles kost ook redelijk wat geld, dus dit is niet iets wat ik wil blijven doen. Hier moet dus ook een oplossing nog voor komen. Maar nou krijg ik ook nog scheurtjes tussen mijn vagina en anus. (Alsof het al niet erg genoeg was) Dit komt (denk ik) door al die kuurtjes en zalfjes, dat mijn huid er zo dun van is geworden dat het scheurt. Ze ontstaan zonder enige aanleiding en verdwijnen ook weer vanzelf, maar niet voor lang helaas.

Wie heeft tips???

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er toch goed aan zou doen, om nogmaals naar een dermatoloog te gaan. Neem een andere dermatoloog in een ander ziekenhuis. Het zou namelijk toch een huidaandoening kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Aanhoudende schimmelinfecties gevold door scheurtjes.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.