- Stewardess5 januari 2015 om 23:37
Ik heb al een aantal jaar last van vaginale schimmelinfectie. Ik kan zeggen dat ik ze in bijna alle vormen heb gehad. Heel dun, dik, korrelig, heel veel jeuk, beetje jeuk, groen/geel achtig (niet erg geweldig om het te weten, maar even ter info). Soms ruikt het heel sterk, en soms een beetje. ik ben een keertje naar de huisarts geweest en met pijn en moeite kunnen vertellen dat ik last heb van schimmel. Ik heb hiervoor een ‘eitje’ gekregen die je in je vagina doet. Dit heb ik geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Ik denk ook dat ik hem niet te diep heb geduwd, want ik kan me niet ontspannen. Dit heb ik overigens ook tijdens seks, waardoor ik erg pijn heb en totaal niet geniet.
Ik heb zelf van alles geprobeerd en dingen van de drogist gekocht maar het helpt niet. Ik moet wel inlegkruisjes gebruiken want anders kan ik om de 30 min nieuw ondergoed aandoen.
Ik was me niet met zeep etc. Maar ik schaam me dood om weer naar de huisarts te gaan. Ik weet dat zij dit heel vaak te horen krijgen, maar alsnog. Ik schaam me echt kapot en ik durf echt niet naar de huisarts.
Zijn er ook medicijnen die je oraal kunt innemen? Het inbrengen lukt me niet goed. Wat kan ik verder doen? Ik word er echt gek van, ik heb het al zo lang. Ik ben echt ten einde raad
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 januari 2015 om 23:49Je zult toch echt naar je huisarts moeten. Een onbehandelde schimmelinfectie die al zolang duurt is niet ongevaarlijk. Je had veel eerder terug moeten gaan. Er zijn zeker orale middelen maar die krijg je alleen maar op recept van je huisarts.
ReagerenTrixAnoniem22 augustus 2015 om 02:59Heb het zelfde probleem. Niks helpt. Knettergek en moedeloos word ik ervan. Derde jaar op rij.. Er zijn orale pillen, fluconazol/diflucan heet het. Hielp wel een beetje, maar komt toch weer terug en had niet het idee dat het echt echt hielp, alleen wat vermindering. Heb net een maansverandering gedrenkt in azijn en het hielp een beetje de jeuk te verminderen. Heb je inmiddels al iets kunnen vinden wat helpt?
Reageren