Zoeken Vraag het forum

Jarenlang schimmelinfectie einde raad!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stewardess

Ik heb al een aantal jaar last van vaginale schimmelinfectie. Ik kan zeggen dat ik ze in bijna alle vormen heb gehad. Heel dun, dik, korrelig, heel veel jeuk, beetje jeuk, groen/geel achtig (niet erg geweldig om het te weten, maar even ter info). Soms ruikt het heel sterk, en soms een beetje. ik ben een keertje naar de huisarts geweest en met pijn en moeite kunnen vertellen dat ik last heb van schimmel. Ik heb hiervoor een ‘eitje’ gekregen die je in je vagina doet. Dit heb ik geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Ik denk ook dat ik hem niet te diep heb geduwd, want ik kan me niet ontspannen. Dit heb ik overigens ook tijdens seks, waardoor ik erg pijn heb en totaal niet geniet.

Ik heb zelf van alles geprobeerd en dingen van de drogist gekocht maar het helpt niet. Ik moet wel inlegkruisjes gebruiken want anders kan ik om de 30 min nieuw ondergoed aandoen.

Ik was me niet met zeep etc. Maar ik schaam me dood om weer naar de huisarts te gaan. Ik weet dat zij dit heel vaak te horen krijgen, maar alsnog. Ik schaam me echt kapot en ik durf echt niet naar de huisarts.

Zijn er ook medicijnen die je oraal kunt innemen? Het inbrengen lukt me niet goed. Wat kan ik verder doen? Ik word er echt gek van, ik heb het al zo lang. Ik ben echt ten einde raad

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zult toch echt naar je huisarts moeten. Een onbehandelde schimmelinfectie die al zolang duurt is niet ongevaarlijk. Je had veel eerder terug moeten gaan. Er zijn zeker orale middelen maar die krijg je alleen maar op recept van je huisarts.

Reageren
    TrixAnoniem

Heb het zelfde probleem. Niks helpt. Knettergek en moedeloos word ik ervan. Derde jaar op rij.. Er zijn orale pillen, fluconazol/diflucan heet het. Hielp wel een beetje, maar komt toch weer terug en had niet het idee dat het echt echt hielp, alleen wat vermindering. Heb net een maansverandering gedrenkt in azijn en het hielp een beetje de jeuk te verminderen. Heb je inmiddels al iets kunnen vinden wat helpt?

Reageren
Reageer op: Jarenlang schimmelinfectie einde raad!!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.