- Anoniem16 maart 2014 om 23:21
Hallo!
Zo’n maand geleden kreeg ik klachten dat op een schimmelinfectie leek (brandende vagina, vreemd genoeg vooral bij plassen en erg vervelend gevoel bij clitoris, maar geen pijn en het stonk ook). Na twee week kreeg ik de moed de dokter ernaar de laten kijken, hoewel ik dacht dat er geen afscheiding was, zag zij dus dat er wel veel was (was dus meer in de vagina, ja dat kan ik dan niet goed zien, ik wist alleen dat het niet in het ondergoed bleef zitten).
Ik kreeg dus drie week geleden een oraal pilletje (dus niet vaginaal). Volgens mij had ik gelezen dat deze normaal al alleen worden gegeven als vaginaal niet werkt. Dit verhielp heel veel van de pijn, maar soms brandde het nog wel een beetje en het aantal afscheiding groeide. Twee week lang zei mijn dokter wel “toch maar afwachten”, maar vorige week kreeg ik dus eindelijk nog een pilletje (de eerste was blauwkleurig, deze witkleurig… vreemd!).
Maargoed, het is nu weer een week verder… ik heb wel bijna geen pijn klachten, maar het aantal afscheiding is er nog steeds! Het is echt heel veel en ik kan thuis wel steeds ondergoed wisselen, maar dit gaat natuurlijk niet op stage.
Ik ben verder 21 jaar en heb geen seks gehad ofzo, dus het is zeker geen SOA of zwangerschap. Had ook iets gelezen over suiker/melk producten, maar daar neem ik niet veel van voor zover ik me bewust ben.
Ik heb ook wel eens buikklachten, maar door het weinige ontlasting die ik heb, denk ik eerder dat ik een beetje verstopping heb, want ik heb hiervan wel regelmatige klachten.
Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik ga wel naar de dokter verder, maar ja het zou wel fijn zijn als ik nu al een beetje weet wat dit nou kan zijn…
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2014 om 23:29Lijkt toch nog steeds op een schimmelinfectie. Het is inderdaad goed om terug te gaan naar de huisarts. Je kunt eventueel een verwijzing vragen voor de gynaecoloog. Ik zou de huisarts in ieder geval vragen om een uitstrijkje te maken.
ReagerenAnoniem16 maart 2014 om 23:42Zelfs as de enige klacht nog afscheiding is? Ik heb alleen heeeeel soms als ik gewoon te lang niet naar de wc ben geweest nog een beetje brandklachten, ook al moet ik gewoon niet (ik drink wel 2L per dag!). Wel vreemd, maar ik zie dan morgen wel (of overmorgen, ligt eraan wanneer de vrouwelijke dokter tijd heeft, mijn eigen dokter is man en dat vind ik wel… eng).
Reageren