Zoeken Vraag het forum

Anderhalf jaar veel afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Het probleem begon zo’n 1,5 jaar geleden. Ik kreeg steeds meer last van een witte afscheiding/proppen. Ook wanneer ik seks heb met mijn vriend zitten de proppen zelfs bij hem op zijn penis.
    Ben hiervoor naar de GGD geweest en deze concludeerde dat het geen soa was en dat ik het maar moest aankijken. Dit voelde voor mij niet goed en ben daarom naar de huisarts gegaan. Die heeft mij een vaginale tablet voor geschreven. Hij dacht namelijk aan een vaginale schimmelinfectie. Na die pil te hebben geprobeerd heeft het een paar weken gewerkt maar daarna waren de dikke slijmproppen weer terug. Dus ik ook weer terug naar de huisarts. Hij heeft toen een uitstrijkje gemaakt. Hier kwam niks uit dus ik moest het maar aankijken. Na een tijdje werd het wat minder en besteedde ik er ook niet echt meer aandacht aan. Maar na paar maanden werd het weer erger en dan vooral wanneer ik seks had met mijn vriend. Ik heb toen aantal keren een vagina tablet en crème gehaald bij de Kruidvat. Het werd hierdoor minder maar ging nooit weg. Heb het toen maar weer zo gelaten.
    2 weken geleden ben ik weer naar de huisarts gegaan en opnieuw uitstrijkje laten maken. Ook deze keer kwam er niks uit en het advies was dan ook om weer af te wachten.
    Nu is het dus weer zo erg dat ik bijna geen seks meer wil met mijn vriend, wat niet echt bevordelijk is voor de relatie. Verder heb ik geen klachten alleen dat het soms wat sterk van geur is.
    ik was me van onder alleen met water en gebruik af en toe de vaginale douche ook met alleen water. Draag katoenen onderbroeken en eet verder gezond.
    Herkennen jullie deze klachten en/of hebben jullie nog tips? Wil er echt graag vanaf maar weet t gewoon niet meer:(

Alvast bedankt!!

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Is er ook een kweekje gemaakt van je afscheiding om te zien of er eventueel een infectie/bacterien in je afscheiding zit?

Reageren
    Anoniem

Ja dit is op kweek gezet. Er kwam niks uit. Bij beide keren niet.

Reageren
    John (moderator)

Hoe vaak komen de slijmproppen voor?
    Is dat gedurende de hele cyclus of alleen maar bepaalde periode’s?
    Gebruik je de pil?

Reageren
    Anoniem

Ik gebruik de pil nu 8 jaar ongeveer denk ik. Slijmproppen komen gehele cyclus voor. De ene dag erger dan de andere dag. Het ergste is dus wanneer ik seks heb met m’n vriend.

Reageren
    John (moderator)

Misschien is het goed om een keer van pil te wisselen, of bij de huisarts een verwijzing te vragen naar de gynaecoloog.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie. Zou ik daarvoor weer langs de huisarts moeten of is contact met assistente voldoende? Zal misschien verschillen per huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal inderdaad per huisarts verschillen, maar daar kom je dan achter als je belt en het aan de assistente vraagt natuurlijk

Reageren
Reageer op: Anderhalf jaar veel afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.