- Anoniem16 juli 2014 om 21:19
Goedenavond!
Ik ben Chantal, 15 jaar en heb een ‘probleem’. Ik heb sinds een tijdje namelijk ontzettend veel last van mijn vagina en daaromheen. Het begon met jeukende bultjes die nu totaal verdwenen zijn. op het moment dat die bultjes aan het verdwijnen waren had ik moeite met plassen vanwege de verschrikkelijke pijn. En ik kreeg een onaangename pijn aan mijn vagina en het jeukt als een malle. Ik heb al van alles geprobeerd, minder strakke broeken aan, en i.p.v. 1 x per dag 2 x per dag wassen daar beneden enz. Maar het blijft rood, geïrriteerd en er zitten kleine witte stipjes op de huid langs mijn vagina. Het lijkt net een soort pus van puistjes maar ik neem aan dat het dat niet is want het zit een soort van in mijn huid (moeilijk uit te leggen). Ik ben ook al een maand te laat ongesteld terwijl ik ‘het’ normaal al wel regelmatig ben. Dat kan natuurlijk voorkomen maar ik krijg wel een klein vermoeden dat het met dit alles wat ik net heb beschreven te maken heeft.
Mijn vraag is eigenlijk wat ik nou moet doen. Ik heb het al aan mijn moeder verteld en zij is daar heel gemakkelijk in. Ze vond dat ik over een aantal weekjes maar is moest bellen.. Maar ik wil graag nu naar de dokter omdat ik zoveel last heb. Ik heb eigenlijk altijd gedacht: als ik last krijg van mijn vagina of zo ga ik echt niet naar de dokter, eeuw. Maar daar denk ik nu toch anders over ondanks dat ik het alsnog wel heel beschamend vind. Ik wil van die pijn en jeuk af. En dit is de eerste keer in mijn leven dat ik dit zeg, want het is een rot periode, maar ik wil ook weer gewoon ongesteld worden! Ik weet nu niet wat ik moet doen want ik durf niet weer naar mijn moeder te gaan om te vragen of ik niet eerder kan bellen. Maar ik durf ook niet zelf een afspraak te maken en ik denk als ik aan mijn moeder vraag dat te doen dat ze dat liever ook niet wilt. En aan mijn vader ga ik natuurlijk niets vertellen..
Heeft iemand misschien enig idee wat ik kan doen om de jeuk en pijn te stoppen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 juli 2014 om 22:05Hallo Chantal,
Je klachten lijken op een schimmelinfectie. Haal in de apotheek of de drogist Canesten Gyno vaginale zetpillen. Te gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing. Als daar de klachten niet mee over gaan, ga dan even naar je huisarts.
Ik moest wel even lachen om iets wat je schreef:[quote]En aan mijn vader ga ik natuurlijk niets vertellen..[/quote]
Reageren
Ik ben zelf een man en heb 2 volwassen dochters. Vroeger en nog steeds kwamen mijn dochters juist altijd naar mij als ze problemen hadden. Ik nam ze namelijk juist als vader net iets serieuzer dan hun moeder. Ook met een vader kun je soms heel goed over dit soort dingen praten. 😉