Zoeken Vraag het forum

Bruine afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ok ben een beetje in de war met waar mijn lijf mee bezig is.
    2 weken geleden had ik opeens bruine afscheiding dit duurde ongeveer 5 dagen. Dit was vanaf donderdag tot dinsdag. Die maandag daarna moest ik ongesteld worden, dat was afgelopen week. Toen werd ik ongesteld maar dit was heel weinig en vooral donker bloed dit was ongeveer tot vrijdag(soms zat er niks in mijn maandverband) wat de duur betreft was dit dus een normale menstruatie, nu is he zondag en heb ik opeens weer bruine afscheiding, na dat ik seks heb gehad met mijn vriend.
    Nu zat ik dus op internet te kijken en ik zag dat veel zwangere vrouwen ook last hebben van bruine afscheiding, maar ik ben pas 18 dus daar zit ik niet op te wachten. De kans is ook heel klein want zit al 2 jaar aan de pil en meestal doen we het met condoom maar toevallig de laatste tijd een paar keer zonder. Wat moet ik hiermee?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil regelmatig en op tijd neemt zonder er een te vergeten is de kans op een zwangerschap wel heel erg klein. Bruine afscheiding duidt in de regel op het afstoten van oud bloed. Door het pilgebruik kan dat voorkomen.

Reageren
    Anoniem

ik neem de pik altijd tussen 10 en 12 s avonds meestal ongeveer half 11 dit moet toch goed zijn? Ook had ik vandaag totaal geen afscheiding, een heel klein stipje bruin, dua vandaag was ik heel ‘droog’ dit heb ik normaal niet, wat kan het zijn?

Reageren
    John (moderator)

Het tijdstip is niet zo belangrijk. Als je er maar geen vergeet. De afscheiding heb ik al uitgelegd. Wat bedoel je met : was ik heel droog?
    Heb je nog andere vaginale klachten? jeuk of pijn?

Reageren
    Anoniem

Meestal heb ik de hele dag door wel wat afscheiding, maar gister helemaal.niks. Soms een beetje jeuk maar dat heeft iedereen wel eens.

Reageren
    John (moderator)

De afscheiding kan door de pil worden veroorzaakt. Dat is op zich natuurlijk niet zo vreemd. Maar het zou ook een infectie kunnen zijn. Misschien is het dan verstandig om toch even bij de huisarts langs te gaan.

Reageren
Reageer op: Bruine afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.