- Lotte26 maart 2018 om 06:47
Ik heb sinds een tijdje last van bruine afscheiding. Ik dacht eerst gewoon een tussentijdse bloeding omdat ik de pil regelmatig doorslik, dus een stopweek ingelast. Amper ongesteld geweest en daarna begon de bruine afscheiding al snel weer. Af en toe wat helderrood bloed maar vaker is het dus bruinig. Ik slik de pil al jaren. Vorig jaar naar het ziekenhuis geweest omdat mijn uitstrijkje niet goed was. Moet binnenkort weer. Denk dat ik de dokter maar eens moet bellen maar misschien hebben jullie hier al een idee wat het zou kunnen zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 maart 2018 om 08:58Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Maar ik zou met de klachten wel naar de gynaecoloog gaan
ReagerenCatootje26 maart 2018 om 09:29Bruine afscheiding kan te maken hebben met een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie. Gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie; naast dat de pil je lichaam berooft van diverse vitaminen en mineralen.
ReagerenLotte26 maart 2018 om 17:44Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter. Moet bnnenkort ook naar de gynaecoloog.
Reageren