- Stephanie9 maart 2013 om 15:04
Beste allemaal,
Ik heb iets waar ik best mee zit.
Sinds een half jaar nu ongeveer komt er een nare geur van mijn vagina af. Dit heb ik eerders nog nooit gehad.
Mijn vriend en ik vinden het erg vervelend nouja.. mijn vriend wat minder hij vindt het niet fijn maar het weerhoud hem ook niet van de seks. Ik was mijn ”doos” altijd met parfumvrije zeep. Unicura of sanex heet het geloof ik. Doe ik al jaren nooit problemen mee gehad.
Ik heb al geprobeerd alleen met water te wassen paar weken en geen zeep dit helpt ook niet.
Ik ben ondertussen ook bij de dokter geweest om te kijken voor een SOA of dat er iets anders was.
Alles negatief. Ik heb geen SOA en ze zien ook niets anders geks alles ziet er prima uit.
Ik heb in het verleden wel eens een schimmelinfectie gehad. Huisarts gegaan, wit klein uitje erin en klaar was zo weer weg.
Dit is dus geen schimmelinfectie want ik weet wat dat is, het jeukt/brand noem maar op en dat is nu dus niet het geval.
De geur vindt ik zelfs zo erg, dat het voor mij wel mijn seksleven beinvloed. ik durf niet snel meer seks te hebben met mijn vriend. En als ik naar de wc ga en plas, zelfs dan ruik ik het al en mijn slipje ruikt er ook naar.
Heeft iemand alsjeblieft tips voor mij? Heb dit nog nooit gehad pas sinds een half jaar en ben al bij de dokter geweest maar heb geen afwijkingen/ziektes etc etc.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
1 reactieReagerendokterK11 maart 2013 om 12:08Ik denk bijna zeker dat het een bacteriele vaginose is. Dit is een overgroei van een aantal bacterien, die produceren gassen en dat ruik je. Met een kuurtje antibiotica kom je er van af. Het is geen Soa. Vervelend is dat het zo weer terug kan komen, daarom moet je vagina goed behandelen: uitplassen na de seks, alleen met water je vagina wassen (er langs en niet er in). Vaak als je ongesteld bent geweest, ‘reset’ de vaginale flora zich weer en kan het overgaan. Ik weet niet of je nog ongesteld wordt? Google eens op Bacteriele Vaginose of Gardnerella of je je herkent in de klachten.
Reageren