Home / Vrouwenzorg / Steeds terugkerende bacteriële vaginose
Vorig jaar heb ik lang gelopen met een nare geur. In het begin een aantal keer een staaltje moeten geven, de eerste keer was er niets te vinden. De 2de keer leek het een soa te zijn, deze is 2x behandeld met antibiotica en mijn partner ook. Maar de geur ging niet weg, nog eens een staaltje genomen... bleek het bv te zijn, dat was mijn eerste kuur Flagyl. Het is een hele tijd goed gegaan, tot half september. Nu is het het ene na het andere, ofwel bv ofwel candidas. Verdorie wat ben ik het beu! Eerste kuur Flagyl terug, het was weg dan 2 weken erna schimmelinfectie. Dit was op vakantie dus daar Canestene gaan zoeken, zo'n eenmalige behandeling. Dat begon na dag 2 al fel terug te ruiken, thuis mijn maandstonden gekregen en jaja weer van dat!
Ik nam al jaren niets meer van anticonceptie, maar samen met de huisarts besproken om toch terug een pil te nemen om mijn menstruatie een tijdje uit te stellen. Goed dan ineens nog maar eens een kuur Flagyl, wordt ik er super ziek van😒 men weet niet 100% dat het daarvan kwam, maar ben na 4 dagen de kuur moeten staken. Na een week terug een schimmelinfectie pffff!!! Flucanozol gekregen, was nog niet echt weg. Nog eentje. We dachten dat het weg was, niks was minder waar.. 😡 allee terug een staaltje laten nemen, maar net voor een verlengd weekend dacht ik kom ik neem het gewoon en mijn partner ook. 2 dagen later terug die vieze geur😭😭😭 ik weet het niet meer, het is zo vervelend en ons seksleven lijdt er echt onder. Dus heb hem 4 tabletten Flagyl gegeven en ben bij mezelf de ovule kuur gestart (nog niet gehad, de andere kuren waren de orale tabletten).. houdt het nu ooit een keer op?
Hoi,
Ik moet vaak antibiotica nemen en dan is mijn vaginale flora altijd om zeep.
Na jaren sukkelen heb ik het onder controle met deze vaginale tabletten: eerst een doosje FLUMIZIN EN DAN EEN DOOSJE GYNOFLOR. Hiermee heel snel verbetering!!
Wat andere tips als je veel klachten hebt, zonder ondergoed lopen thuis zodat het goed kan verluchten. Katoenen ondergoed dragen en geen spannende jeans maar losse onderdrukken.
Zwemmen in chloorwater vermijden en als je het toch doet gewoon snel droog broekje aandoen. Dus niet lang met nat broekje lopen.
Zo te lezen kampen veel vrouwen met dit probleem! En wat is het irritant om jezelf te ruiken - stinken - en constante afscheiding te hebben.
Ik ook loop er al geruime tijd mee rond. Telkens een kuur Flagyl. Gaat het even goed, dan seks en bingo! Om er moedeloos van te worden.
Zo erg dat net seks dit veroorzaakt! En het hebben van seks dan weer heel ongemakkelijk is. Ruik mezelf constant en wordt er zo onzeker van. Ook niet leuk voor partner. Ik kan niet meer genieten van seks, het stinkt, uiteraard vindt partner dit ook heel vervelend.
Zeg maar aan je man, hey nu seks met condoom of hey nu geen seks meer of je mag niet meer in mij klaarkomen.
Nu is het steeds, 1x seks, BV, geen seks gedurende 10 dagen - ik gefrustreerd, man gefrustreerd. Weer seks en we beginnen weer vooraan.
Om te janken dit! Hoe komt het in godsbeeld dat wij er last van hebben en anderen niet?
Alles al geprobeerd om die PH maar op pijl te houden maar eens ik seks heb BINGO.
Kan toch moeilijk de rest van mijn leven stinken of geen seks hebben? Of gans mijn leven spul in mijn vagina dagelijks moeten stoppen.
Hoe gaan jullie en vooral je partner daarmee om. Heb echt het gevoel dat IK het probleem ben. Een ex keek me raar aan en zei - met andere vrouwen nooit problemen gehad - ja je voelt je dan echt heel vies.
Hopeloos 😩
Hey ik heb ook sinds een klein jaar last. Ik heb de bacteriol besteld en ik hoop echt dat het helpt. Is dit bij anderen ook een zoete, urineachtige geur met gele afscheiding?
Helaas hier ook het een en ander aan ervaring met BV.
Wat velen (en informatieve sites) niet melden is dat je tussentijds bloedverlies en contactbloedingen kunt krijgen hiervan!
De eerste keer 4 pillen antibioticum gekregen van de huisarts n.a.v. een kweek. Alles was weg. Nu 2 jaar later weer hetzelfde gezeur. Weer antibioticum gekregen, dit hielp dit keer niet.
Omdat de huisarts wilde weten waar de bloedingen vandaan kwamen, uitstrijkje laten maken (dat was gelukkig allemaal in orde). Klachten waren er nog steeds en heb ik nog een dosis antibioticum gekregen. Daarnaast werd ik doorverwezen naar de gynaecoloog voor een vaginale echo. Hier kwam ook niks uit. Het enige wat mogelijk zou zijn was dat ik in de perimenopauze zit. Mooi verhaal! En nu?
De gynaecoloog heeft mij informatie gegeven hoe van de BV af te komen en te blijven. Dit lijst is al eerder gedeeld door iemand anders.
Ik heb dit hele forum doorgelezen en ben er nu 3 weken vanaf.
Ik heb na mijn menstruatie Evagynal gebruikt en op hun aanraden (zelfde fabrikant) (en gokken dat het maar helpt) na deze behandeling 6 dagen Normaflor gebuikt. Daarnaast heb ik allemaal verschillende probiotica's besteld (Vitals Microbiol Intim, de versie van de Vitamin Store en die van H&B). Deze slik ik nu ook dagelijks en jammer genoeg gebruiken we nu ook een condoom. Niet heel fijn, maar alles beter dan BV! Daarnaast ben ik er ook achter dat suiker enorm veel invloed heeft op vaginale afscheiding.
Ik hoop dat dit doorzet en dat ik niet meer naar de huisarts hoef voor allerlei onderzoeken en maar aan de antibiotica wordt gezet. Hopelijk helpen deze tips voor sommige van jullie lezers!
Succes!
BV, vreselijk, al zolang last van.
Je ruikt het door je kleding heen, word er misselijk van.
Net als ieder ander zoveel middeltjes en technieken geprobeerd.
Niets werkt of maar voor 1, 2 dagen.
Maandenlang aan 1 stuk door nachtenlang zoeken op het net naar oplossingen, forums
uitgespit en wetenschappelijke studies door gelezen.
Ik werd er depressief van.
Totdat ik het zat was en een tampon vol heb laten zuigen met puur
citroensap van een halve uitgeknepen citroen. Omdat de tampon slap word is het even geduld om hem in te brengen.
Een klein half uurtje in laten zitten en verder niet uitgespoeld.
Had verwacht dat het zou branden maar het viel mee.
Nadat ik het eruit had gehaald voelde het heel droog aan, dat is een nadeel.
Dit doe ik om de dag, nadien is geur verdwenen.
Ben zo gelukkig!!
Mocht het terugkomen herhaal ik het weer.
Ik weet dat het overal word afgeraden maar wat vreemd is dat dit het enige is wat bij mij wel werkt.
Ik snap jou/jullie heel goed.. ik heb het ong 2 jaar en vind het verschrikkelijk.. heb alle berichten gelezen. Klopt allemaal van die pillen, anti biotica … na 3 dagen wordt ik echt heel naar. Je leest van alles maar niets schijnt te helpen!!! Ik heb ook gehoord dat er geen klik zou kunnen zijn tussen het mannelijke vocht en van de vrouw… de gynaecoloog weet het ook niet meer. Ik weet wel dat het idd ook van een vies zwembad kan komen. We kunnen blijven gissen maar een echte oplossing zou mooi zijn! Het is ook niet leeftijdsgebonden want ik kreeg het op 70 jarige leeftijd. Ja ja… ik vind het verschrikkelijk… mijn vriendje is weg… en na een half jaar is het de ene dag erger dan de andere dag…. Wat een ellende he! Ik ga die pro biotica pillen en normiflor maar eens proberen.. ik wens jullie sterkte ( en mijzelf ook op mijn oude dag want het bezorgd heel veel stress)
Goedenavond.
Ik heb ook al een aantal jaar last van bacteriële vaginose.
Wat maar niet over gaat .
Heb verschillende contacten gehad nu ben ik bang dat ik hiv heb waardoor de bacteriële vaginose niet weggaat?
Zou dit er meer te maken kunnen hebben ?
Loop idd ook bij de gynaecoloog die weet het ook niet.
Een bacteriële vaginose heeft niks met HIV te maken. En als je denkt een HIV risico gelopen te kunnen hebben met je een HIV test doen. Dat is namelijk de enige manier om daar zekerheid over te krijgen
Hoi, ik heb ook veel last gehad van bv. Het kwam bij mij altijd terug nu seksueel contact (met dezelfde partner!) Alles geprobeerd.. van evagynal tot probiotica tot canesten tot antibiotica; het kwam altijd na een of enkele keren seks weer terug. Uiteindelijk kwam ik hier op het forum Fluomizin tegen. In Duitsland en België wordt dit door de arts voorgeschreven ipv flagyl (metronidazole). Het is ook een kuur van 6 vaginaal tabletten met een antibacteriële werking en het werkt echt tot in de kern. Ik heb mijn huisarts uiteindelijk overgehaald dit te bestellen 3 maanden geleden en ik heb sindsdien nergens meer last van gehad, terwijl ik nog steeds met dezelfde partner seks heb. Het is zo'n opluchting! Hopelijk hebben jullie er ook wat aan want ik weet hoe frustrerend het is. Succes!
Ook hier al 5,5 jaar lang last van steeds terugkerende BV. Gynaecoloog geweest 2x , alles goed. Advies Spoelen met azijn na de seks. Heb dit één keer gedaan en voelde alsof ik in de fik stond van onder. Vervolgens direct een schimmelinfectie. BV komt bij mij door seksueel contact. Met condoom, zonder condoom maakt allemaal geen verschil. Afgelopen week wéér last.Kuur flagyl gehad ( 1x4 tabletten ) , normaal gaat het dan weg. Het is letterlijk één dag weggebleven en nu ineens weer pijn en stinkgeur. Artsen hebben er verder weinig tot geen verstand van . Ik heb zo geen plezier meer in seks. Zodra ik de stinkgeur weer ruik voel ik me direct down. Ben blij dat ik eindelijk dit forum tegen ben gekomen en lees dat veel vrouwen hetzelfde hebben . Alleen hoe ga ik hier ooit vanaf komen 😔
Mijn leve lang al last van bacteriele vaginose. Eindelijk de stap gezet op mijn 42e naar de huisarts en testen gedaan.
Zij wilt met mij een proef uitvoeren en dat is 7 dagen Metrodizanol als kuur en dan onderhoud 1 tablet per week.
Het is erg hardnekkig en beïnvloed je leven dus ben heel benieuwd.
Groetjes Anna
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!