Zoeken Vraag het forum

Steeds terugkerende bacteriële vaginose

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Finn

Hoe lang moet je de Microbiool intiem orale tabletjes en femdophilus orale pillen vaginaal inbrengen?

Christianne

Hoi ik lees jou berichtje op deze site wat fijn dat get werkt bij jou mag ik vragen welk product jij daar voor hebt gebruikt .
    Ik zou blij zijn en erg gelukig zijn als ik ook van deze ellende afkom graag hoor ik van jou tegenbericht alvast heel erg bedankt mvg christianne van mook

Reageren
    Anne

Ik ben tot nu wel enthousiast over Flora -V van Proven. Dit zijn vaginale zetpillen en de BV blijft tot nu toe wel goed weg. Ik gebruik daarnaast wel ook nog microbiol intiem, restore probiotics van solvey carvacrol pillen van solvey. Misschien een beetje veel maar tot nu toe ben ik wel tevreden over deze combi. Eerst gebruikte ik boric acid maar daarmee blijft het bij mij niet voor lagere tijd weg.

Reageren
    Ik

Ik ben na 5 jaar beland bij de gynaecoloog van de Bergman kliniek. Zelf hun hebben geen antwoord. Nou ben ik 45 en heb ik ESTRIOL OVULE 0,5MG gekregen en heel gek maar mijn geur is weg. Daarnaast ben ik begonnen met probiotica met de stam crispatus erin van Earth’s Nurture. Over deze specifieke stam lees je ook veel dingen terug. Ik hoop dat dit voor mij gaat werken. Want antiobiotica begin ik niet meer aan

Reageren
    Peter (huisarts)

Een bacteriele vaginose ontstaat bij weerstandsvermindering. Als je in de overgang komt en je oestrogenen sterk dalen wordt de slijmvlies conditie van je vagina minder goed. Dat kan ertoe leiden dat een bacteriele infectie minder goed bestreden kan worden.
    Door oestrogenen te gebruiken kan de eigen afweer het weer beter aan!

Reageren
    Anoniem

Heel herkenbaar. Fijn om in ieder geval te lezen dat je niet de enige bent.
    Ik struggle hier nu zelf bijna 1 jaar mee, zonder structureel resultaat en de wanhoop nabij. Meermaals tips van dit forum opgevolgd. En van de huisarts naar de gynaecoloog naar het universitair ziekenhuis. Soms slaat de behandeling voor één maand aan, en dan is het ineens weer terug (vaak na menstruatie of geslachtsgemeenschap). 

Ik heb veel geprobeerd; antibiotica, microbiool intiem, boric acid, partner laten behandelen, het hele rataplan. Op dit moment ben ik bezig met het ‘laatste’ advies vanuit het ziekenhuis:

– 1 week AB kuur metronidazol 500 mg 2x daags 1 tablet. 
    – Gelijktijdig 21 dagen boorzuurcapsules 600 mg 1 x per dag.
    – Daarna metronidazolgel 10 dagen dagelijks, daarna 2 x per week gedurende 6 maand.

Het einde is nog lang niet in zicht, maar we proberen hoopvol te zijn.

Reageren
    Anoniem

Update van Anoniem d.d. 25 juli 2026:
    De klachten zijn nog tijdens de onderhoudskuur metronidazolgel in alle hevigheid terug gekeerd. Moe en uitgestreden probeer ik acceptatie te vinden in dat het mogelijk niet meer over gaat.

Reageren
    Anoniem

Hoi anoniem, mag ik vragen hoe oud je bent? Bij mij lijken de oestrogeen vaginaal capsules echt wel wat te doen. Ik gebruik dat om de 3 dagen naast probiotica met crispatus stam die ik oraal slik. Daarnaast ben ik nog maar 2 dagen heftig ongesteld en daarna neem ik 2 dagen vaginale probiotica van vaginor probio. En ik merk dus geen geur meer op

Reageren
Reageer op: Steeds terugkerende bacteriële vaginose
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.