Zoeken Vraag het forum

Bulten in onderbuik, pijnsteken en gele afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lana F.

Ik heb sinds iets langer dan een week veel gele afscheiding. Omdat ik hier ooit al eens iets over had gelezen ben ik op internet gaan zoeken naar wat de oorzaak kon zijn. Daarbij kwam ik uit op een schimmelinfectie ov bacteriele vaginosis. Ik ben vervolgens naar de dokter gegaan en heb mijn klachten aangegeven waarna zij vervolgens alleen naar mijn buik gekeken heeft. Ze vertelde me dat er niets mis was en dat als ik er na een week nog klachten over had, ik terug moest komen. Ik ben naar huis gegaan in de hoop dat het zou ophouden, maar dit gebeurde niet.

Ik kreeg kort daarna op de plek waar (volgens plaatjes op internet) je eierstokken ook zitten twee bulten die pijn deden als ik liep. De bulten komen en gaan. De gele afscheiding is nog steeds aanwezig op dit moment.

Vervolgens kreeg ik een paar dagen later ongelooflijke pijnsteken in mijn buik. En ook op de plek waar mijn baarmoeder zit. Ik ben toen wéér naar de dokter gegaan en die heeft vervolgens weer alleen maar naar mijn buik gekeken waarop ze me vertelde dat mijn buik vol lucht zit en dat dat een druk geeft op mijn darmen en dat dat voor de pijn zorgt. De bulten werden verklaard door verplaatsend lucht in de darmen.

Ik ben toen naar huis gegaan. Vervolgens kreeg ik een ongelooflijk vervelend gevoel in mijn buik alsof er iets “in brand” stond. Ik ben de volgende dag weer naar de dokter gegaan en ik heb verteld dat ik niet tevreden was met hoe ik behandeld werd en ik heb ook verteld dat ik doorverwezen wilde worden naar het ziekenhuis. Dit vond zij onnodig omdat de klachten, volgens haar woorden, “niet duidelijk genoeg” waren. Ik vertelde dat ik gewoon een echo wilde maken om te kunnen zien wat er precies aan de hand is maar zij reageerde daarop met “een echo gaat je niet helpen”.

Ik weet niet wat ik nu moet doen de dokter is een tijdje weg en ik kan ook niet naar het ziekenhuis.

Ik heb het gevoel dat het probleem in de baarmoeder en eierstokken zit en ik wil dit snel verhelpen want ik wil kinderen kunnen krijgen. Ik ben nog maar 14 en ik wil niet moeten adopteren. Help AUB!! Wat kan ik hebben? Is het ernstig? en hoe kan ik het verhelpen! Ik ga zowat dood van angst dat ik geen kinderen meer zal kunnen krijgen.

6 reacties
    Reageren
    Emma

Ben je al (regelmatig) ongesteld?
    Groetjes

Reageren
    Loes

Ik heb hetzelfde.
    Ik ben 15, en ik weet niet meer wat ik er mee moet
    Help aub!

Reageren
    Imke

Wat een rare reactie van je huisarts. Waarschijnlijk een hardnekkige candida infectie die heel makkelijk verholpen kan worden met een GynoDaktarin kuur. Ga terug naar je huisarts en laat je niet wegsturen met lege handen. Jullie voelen je lichaam het best aan. Overigens is candida geen SOA, maar een schimmelinfectie waar heel veel vrouwen last van hebben.

Groetjes

Reageren
    dokterK

Beste Lana,
    Hoe is het nu? Je hebt eigenlijk twee verschillende klachten, die kunnen wel verband met elkaar houden, maar je huisarts denkt van niet. Ik denk dat zij denkt dat je darmproblemen hebt. Darmproblemen en luchtverplaatsing klinkt inderdaad erg aannemelijk. Buikpijn kan daar ook bij horen.

Maar dan heb je nog gele afscheiding. Als je een schimmelinfectie hebt, heb je er vaak jeuk bij, rond de schaamlippen en in de ingang van de vagina. De afscheiding is dan vaak wat brokkelig, maar stinkt niet in het bijzonder.

Bij bacteriele vaginose stinkt de afscheiding vaak wel, naar vis of ei.

Beiden zijn geen soa en kan je krijgen doordat je bijvoorbeeld je vagina spoelt met middeltjes, na de seks of gewoon ineens. Beiden gaan ook vaak weer vanzelf over, bijvoorbeel nadat je ongesteld bent geworden. Beiden kan je goed behandelen. Bij bacteriele vaginose kan je een antibioticakuurtje krijgen, maar dan nog, komt het vaak terug. Een schimmelinfectie kan je ook goed behandelen, tegenwoordig kan je gewoon bij de drogist middelen voor de vagina tegen schimmelinfectie kopen (canesten).

Als je seksueel actief bent, kan het ook nog zijn dat je een soa hebt?

Tenslotte kan het ook gewoon normale afscheiding zijn. De kleur van de afscheiding wisselt een beetje over de dag. En op het einde van de dag ruikt het wat sterker dan in het begin. Elke dag afscheiding is normaal. Het is belangrijk dat je je vagina alleen was met water en niet met zeep of andere middelen die je kan kopen speciaal voor je vagina. Ook zou het goed zijn gewoon katoenen ondergoed te dragen zonder inlegkruisjes of tampon (als je niet ongesteld bent).

Ik hoop dat je er iets mee kan!

Reageren
    Anoniem

Ik heb hetzelfde, alleen ook opgezwollen kleine schaamlippen. En pas had ik bloed bij mij ontlasting! Ik ben echt super lang! Ik ben nog maar 13 en ik durf er niet goed met mijn moeder over te praten. Weet iemand wat dit is?! Xxx

Reageren
    John (moderator)

Je zou een schimmelinfectie kunnen hebben. Praat er met je moeder over. Daar hoef je toch niet bang voor te zijn…Je zou even naar de dokter moeten gaan.

Reageren
Reageer op: Bulten in onderbuik, pijnsteken en gele afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.