Zoeken Vraag het forum

Pijnlijk/irritant maagdenvlies, alvast bedankt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elaine

Oke, de onderwerp icoon is misschien lichtelijk overdreven 😀

Maar ik heb nog nooit een tampon goed in kunnen doen omdat dat pijn deed. Vingeren heb ik ook nog nooit gedaan, omdat ik het gevoel niet fijn vind.
    Ben wel door een ander gevingerd, en dat deed op gegeven moment pijn, beetje stekend. En het voelde alsof er iets “in de weg zat”. Als ik mijn schaamlippen uit elkaar duw dan voelt het strak en ook pijnlijk. Ik vraag me af of het normaal is dat je maagdevlies zo’n pijn doet?
    Ik hoor wel overal dat het vanzelf scheurt, dat je het langzaam op moet rekken etc

Ik heb wat foto’s gemaakt, misschien is er iets mis met mijn maagdevlies? het ziet eruit als ‘septate hymen’ maar kun je daarmee seks hebben zonder dat het meer pijn doet dan normaal?
    [img size=150]http://oi55.tinypic.com/2h6soev.jpg[/img]
    [img size=150]http://oi54.tinypic.com/im6oo9.jpg[/img]

Alvast bedankt voor het kijken.

8 reacties
    Reageren
    Elaine

Sommigen knippen het zelf, maar daar moet je wel een bikkel voor zijn vrees ik

Reageren
    Elaine

Bedankt voor de reactie maar nee, ik snap er geen hout van! Nu nog minder! Je wilt zeggen dat dit gewoon normaal eruit ziet? Natuurlijk is niet elk maagdenvlies gelijk, en lijkt mijn foto misschien daarom niet op andere foto’s/tekeningen die ik heb gezien.Ik vroeg me gewoon af of die pijn normaal is, maar ik denk dus van wel? Helaas, dat belooft wat! En die latijnse term heb ik ook maar van internet hoor 😉 T klinkt toch allemaal net wat mooier in zulke bewoordingen, hoewel ik er geen malle moer verstand van heb.

Reageren
    manoek

ff voor de duidelijk hijd.
    een maagdevlies bestaat niet ik snap niet dat mensen dat nu nog steeds niet begrijpen :O.
    ze zeggen dat het breekt als je sex hebt of paardrijd.
    maar dat is niet waar en als het breekt dan bloed het dat klopt dus niet als je sex hebt en je bloed dan is het gewoon te ruw geweest.
    als je er last van hebt ga na een dokter meestal is het ists heel kleins en dan ben je er zo weer vanaf, dat helpt jou meer dan het hier aan mensen vragen die er niet zo veel verstand van hebben.

xxxxx

Reageren
    INGE

Hallo Elaine,

Natuurlijk heeft elk meisje (vanaf de geboorte meegekregen) een maagdenvlies, maar dat is denk ik niet waar het hier om gaat.

Ik kan mij herinneren dat mijn eerste tampon-ervaring dramatisch pijn deed, terwijl ik toch netjes de gebruiksaanwijzing had gevolgd. Het deed -om even te vloeken- K*****tPIJN. En de gebruiksaanwijzing zegt ‘doorduwen, een vinger erachteraan’… Ik kon destijds aan niemand vragen of dit ‘normaal was’, dus heb ik gewoon doorgeduwd, en ik moet bekennen dat de eerste week de tampons verschrikkelijk vervelend/pijnlijk/irritant zaten tijdens lopen, zitten, opstaan. Ik ben begonnen met mini-tampons, en na een weekje merkte ik toch wel verschil. Kennelijk ‘went’ de vagina aan een vreemd ingebracht object.

Net zoals vingeren of je laten vingeren. Sjee, heeft de vingeraar wel zijn handen gewassen??? Want dan betreden we eventuele hele andere scenario’s…

Vaginisme? Ook aan gedacht?
    Elaine, hoe gaat het nu met je?

Liefs, Inge

Reageren
    Natalie

Beste Elaine,

Mocht ik een foto trekken van de mijne, zou het er wellicht hetzelfde uitzien. Bij mij is het alsof er iets van ‘wild vlees’ aan de bovenkant van de ingang zit (zoals ik het ook herken op uw foto’s), waardoor ik ook sterk het gevoel heb dat er iets ‘in de weg’ zit. Als ik er opdruk krijg ik trouwens zo’n vreemd, ambetant gevoel. Na heel wat rond googlen, ben ik er zelf ook nog niet van uit wat het precies is. Jij ondertussen wel? De beste oplossing lijkt mij gewoon naar een gynaecoloog toestappen. Die zal het waarschijnlijk wel weten.

liefs,

Natalie

Reageren
    Nancy

Elaine, Dat wat ik zie op de tweede foto heb ik ook en daar kom ik net achter, ik heb het alleen nog wat groter. Ziet dat er bij iedereen zo uit? en wat kan ik er aan doen?

Groetjes, Nancy

Reageren
    Gus

Dames,
    Op de 2e foto zie ik een uitstulping; dat is vgls mij een restant van het maagdenvlies, en er zijn hoogswaarschijnlijk meer van dat soort bobbels, rondom de ingang van de vagina: allemaal resten van het maagdenvlies.
    Maar dat neemt niet weg dat er meer huid over is/kan zijn die een penetratie (in welke vorm dan ook) in de weg zit.
    M.a.w. Elaine: je hebt nog een deel van je maagdenvlies over en de enige manier om dat weg te halen, te scheuren is “penetratie” met een object.
    En Nancy: die “bobbels” horen bij een vagina; daar is niets mis mee, en er kan niets aan gedaan worden (behalve een chirurgische ingreep).
    Maken jullie je nou geen zorgen, alles is OK.
    Groetjes,
    Gus

Reageren
    Anoniem

mafkees!

Reageren
Reageer op: Pijnlijk/irritant maagdenvlies, alvast bedankt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.