Zoeken Vraag het forum

Bartholin cyste

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lana

Ik heb voor het eerst in mijn leven een Bartholin cyste. Ik heb de hele week erg veel pijn gehad door de groei (stekende pijn), nu is de pijn wat stabieler geworden en wordt het erger bij veel bewegen. Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat het niet ontstoken was dus dat ik het even moet aankijken. Het kan ook vanzelf weggaan. Ik lees overal over de grootte van een erwtje maar het is toch echt wel een flinke golfbal hier (deels ook inwendig). Dit zit ook gewoon goed in de weg met zitten, fietsen en autorijden, bukken etc. Plassen is ook gevoelig. Ik wil het nog even aankijken want hoop dat het zelf weg gaat maar het staat nog niet op knappen voor mijn gevoel. Ik ga nu in zitbaden met Epsomzout erin. Nog meer tips? Hoe krijg ik die verdomde klier weer open?

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

De enig definitieve methode is een chirurgische (door gynaecoloog). Door een opening te maken , die niet dicht kan groeien, waardoor het vocht (en soms pus) weg kan , waarbij de klier weer kan genezen.
    De chirurgisch techniek heet ” marsupialisatie” , en kan onder lokaal verdoving geschieden.

Reageren
    Anoniem

Hoe ziet het er precies uit?

Reageren
    Peter (huisarts)

Niet reageren op deze irrelevante ( meestal) herenvragen…

Reageren
Reageer op: Bartholin cyste
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.