Zoeken Vraag het forum

Zeer Grote bult binnenin vagina

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • AlvastBedankt

Hallo,
    Ik ben wat bezorgd. Ik heb namelijk een hele grote bult in mijn vagina ontdekt. Het is niet aan de buitenkant, het is echt in mijn vagina. Wanneer ik dus met mijn vingers in mijn vagina ga is er op het einde een hele grote bult. Het voelt alsof het dus onder “ de huid” zit (van de binnenkant van mijn vagina)
    Ik heb al veel opgezocht online , maar in bijna alle gevallen is de bult maar zo groot als een erwt. Mijn bult is vele malen groter. Ik kan er rond gaan ( aan de zijkanten) met mijn vinger. Het doet geen pijn als ik er op duw maar ik krijg wel een raar gevoel. Ik heb het ook nog nooit tevoren gevoeld.

Als dit helpt , ik ben 18 en nog maagd.

Moet ik me zorgen maken ? Of is er hier niets aan de hand ?

Alvast bedankt voor de hulp !

11 reacties
    Reageren
    Crazy

Zou je baarmoedermond kunnen zijn! Bij mij zit dat ook. Je moet dan wel redelijk diep gaan om het te voelen. Is dat bij jou ook?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal dan de baarmoedermond en hals zijn die je voelt

Reageren
    AlvastBedankt

Hallo,

Het is inderdaad zeer diep. Super bedankt voor jullie hulp ! Ik dacht al dat ik me zorgen maakte over niets ?

Reageren
    Bartolinische cyste

Hoi,

Het klinkt als een cyste van Bartholin. Een klier die in de vagina zit en een bult kan veroorzaken als de klier verstopt raakt.

Warm bad kan misschien helpen om de afvoer weer te openen. Het is niet iets ergs, maar kan wel groeien als de afvoer niet opengaat.

Bij mij is hij net geopend omdat ik een abces had gekregen, en hij niet uit zichzelf weg ging.

Reageren
    Alvast bedankt

Ik heb nog eens gevoeld en gemerkt dat de bult wel degelijk op de zijkant zit. Hij is ook heel groot ongeveer 2 vingers breed en hoog.

ik denk dus niet dat het de baarmoedermond is …

moet ik me zorgen maken?

alvast bedankt !

Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch van wel. maar als je er ongerust over bent moet je naar de huisarts gaan

Reageren
    Bartolinische cyste

Zoek maar op wat ik zeg. Is iets aan te doen, niet gevaarlijk maar kan abces zijn dat open moet.

Dus naar de huisarts.

Reageren
    Bartholin klier

Dat dus

Reageren
    Els

Bult linker kant vooraan in men vagina . Sinds 2 weken ontdekt . Grote van een kleine amandel noot kan ik bewegen .

Moet ik me zorgen maken ?

Reageren
    Peter (huisarts)

Atheroomcyste of een verstopte Bartholinische cyste. In ieder geval niet zorgelijk.
    Vooralsnog afwachten..

Reageren
Reageer op: Zeer Grote bult binnenin vagina
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.