- Helena25 juni 2025 om 09:37
Vandaag is het 4 weken geleden dat ik via een laporoscopie mijn baarmoeder en eileiders liet verwijderen vanwege poliep en vleesboom. Op woensdag geopereerd, vanaf zondag geen pijnstilling meer. Ik had/heb het meeste last van krampen in mijn darmen. Over het algemeen goed meegevallen, maar het rustig aan doen is wel vervelend voor 6 weken, maar beter toch doen en goed luisteren naar je lichaam. Succes aan diegenen die nog moeten binnengaan, maar het komt wel goed!
Nicknamesss8 oktober 2025 om 16:55Nu 5 weken geleden baarmoeder, eileiders en 1 eierstok verwijderd wegens grote cyste en hevige menstruaties. Operatie laproscopisch. Twee nachten in het ziekenhuis moeten blijven omdat ik veel pijn had. Daarna naar huis, toen leek het goed te gaan maar had veel last van obstipatie, helaas terug naar het zh. Weer een week later flinke koorts en een ontsteking te pakken. Pas na 2 weken kon het herstel starten, dat ging/gaat goed maar merk nu in week 5 meer last onderin mn buik en veel vermoeidheid. Herkennen anderen dit ook? Wil graag van alles weer doen en zit maar met die 6 weken in mn hoofd dat je dan weer alles moet kunnen maar op dit moment ben ik moe, soms ook snel prikkelbaar en emotioneel.
ReagerenB.J6 januari 2026 om 22:3617 november ben ik geholpen, ze hebben alles verwijderd behalve de eierstokken.
Reageren
Ik las alleen maar horror verhalen over de operatie, en het herstel en uiteraard het seksleven.
Het is mij ontzettend mee gevallen, ik moest erom denken dat ik niet te veel deed, eerste 2 weken wel zo veel mogelijk rustig aan gedaan, zover dat lukt met kinderen hihi.
Daarna weer begonnen met opbouwen om een stukje te lopen etc. ( na 6 weken weer begonnen met werken)
Het pijnlijkste na de operatie was mijn schouder, dat kwam door de gassen in je buik zeiden ze (laparascopie)
Ze dachten dat ze mijn blaas hadden geraakt, dat was gelukkig niet het geval, maar ik voel nog steeds dat het erg gevoelig is , ik kan de plas prima ophouden, maar als ik heel erg nodig moet plassen, word het soms gevoelig/pijnlijk. Hopelijk hersteld dat nog.
En als laatste het seksleven, daar lees je bijna niks over.
Ik las dat als je baarmoederhals etc word weggehaald dat je dan minder gevoel hebt.
Bij mij is dat dus gelukkig niet zo! Het voelt nog steeds hetzelfde! Voor mij heeft het goed uitgepakt gelukkig.Ellen8 januari 2026 om 21:14Zijn er vrouwen die na jaren kunnen vertellen of ze veel last hebben van verzakkingen na de operatie?
ReagerenVeertje8 januari 2026 om 23:08Mijn baarmoeder is eind 2008 verwijderd en ik heb heet koachtrn
ReagerenAnja24 augustus 2026 om 17:02Ik moet ook een hysterectomie laten uitvoeren wegens snel groeiende vleesboom (nu al 6 cm). Zie hier veel reacties met verzakkingen na de operatie. Wat stellen jullie voor? Het laten plaatsen van een netje ?
Reageren
Peter (huisarts)
24 augustus 2026 om 20:40Hangt af van je toestand, jouw anatomie. Overleg dit met je behandelend gynaecoloog!
Reageren