Zoeken Vraag het forum

Herstel na baarmoederverwijdering

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Helena

Vandaag is het 4 weken geleden dat ik via een laporoscopie mijn baarmoeder en eileiders liet verwijderen vanwege poliep en vleesboom. Op woensdag geopereerd, vanaf zondag geen pijnstilling meer. Ik had/heb het meeste last van krampen in mijn darmen. Over het algemeen goed meegevallen, maar het rustig aan doen is wel vervelend voor 6 weken, maar beter toch doen en goed luisteren naar je lichaam. Succes aan diegenen die nog moeten binnengaan, maar het komt wel goed!

Nicknamesss

Nu 5 weken geleden baarmoeder, eileiders en 1 eierstok verwijderd wegens grote cyste en hevige menstruaties. Operatie laproscopisch. Twee nachten in het ziekenhuis moeten blijven omdat ik veel pijn had. Daarna naar huis, toen leek het goed te gaan maar had veel last van obstipatie, helaas terug naar het zh. Weer een week later flinke koorts en een ontsteking te pakken. Pas na 2 weken kon het herstel starten, dat ging/gaat goed maar merk nu in week 5 meer last onderin mn buik en veel vermoeidheid. Herkennen anderen dit ook? Wil graag van alles weer doen en zit maar met die 6 weken in mn hoofd dat je dan weer alles moet kunnen maar op dit moment ben ik moe, soms ook snel prikkelbaar en emotioneel.

Reageren
    B.J

17 november ben ik geholpen, ze hebben alles verwijderd behalve de eierstokken.
    Ik las alleen maar horror verhalen over de operatie, en het herstel en uiteraard het seksleven.
    Het is mij ontzettend mee gevallen, ik moest erom denken dat ik niet te veel deed, eerste 2 weken wel zo veel mogelijk rustig aan gedaan, zover dat lukt met kinderen hihi.
    Daarna weer begonnen met opbouwen om een stukje te lopen etc. ( na 6 weken weer begonnen met werken)
    Het pijnlijkste na de operatie was mijn schouder, dat kwam door de gassen in je buik zeiden ze (laparascopie)
    Ze dachten dat ze mijn blaas hadden geraakt, dat was gelukkig niet het geval, maar ik voel nog steeds dat het erg gevoelig is , ik kan de plas prima ophouden, maar als ik heel erg nodig moet plassen, word het soms gevoelig/pijnlijk. Hopelijk hersteld dat nog.
    En als laatste het seksleven, daar lees je bijna niks over.
    Ik las dat als je baarmoederhals etc word weggehaald dat je dan minder gevoel hebt.
    Bij mij is dat dus gelukkig niet zo! Het voelt nog steeds hetzelfde! Voor mij heeft het goed uitgepakt gelukkig.

Reageren
    Ellen

Zijn er vrouwen die na jaren kunnen vertellen of ze veel last hebben van verzakkingen na de operatie?

Reageren
    Veertje

Mijn baarmoeder is eind 2008 verwijderd en ik heb heet koachtrn

Reageren
    Anja

Ik moet ook een hysterectomie laten uitvoeren wegens snel groeiende vleesboom (nu al 6 cm). Zie hier veel reacties met verzakkingen na de operatie. Wat stellen jullie voor? Het laten plaatsen van een netje ?

Reageren
    Peter (huisarts)

Hangt af van je toestand, jouw anatomie. Overleg dit met je behandelend gynaecoloog!

Reageren
Reageer op: Herstel na baarmoederverwijdering
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.