Zoeken Vraag het forum

Baarmoederverwijdering

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pip

Ik heb 5jaar lang endometriose , verklevingen & terugkerende poliepen gehad.

4x geopereerd geweest om het probleem op te proberen lossen.
    Dan uiteindelijk toch een baarmoederverwijdering gehad , waarbij 1 eierstok & eileider ook verwijderd moest worden. Ook zijn er nog eens verklevingen en endometriosehaarden verwijdert.

Ik ben op een paar maand tijd bevallen ( niet mijn eerste kindje ) , geopereerd om alles nog eens op te kuisen vanbinnen ( ineens ook sterilisatie ) & dan uiteindelijk ook nog eens de baarmoederverwijdering.
    Dit alles op een tijdspanne van 17weken.

De eerste operatie heeft 2uur geduurd & de 2e heeft 3uur geduurd.

6Dagen na de operatie ben ik terug voor het gezin beginnen zorgen & ook al wat voor het huishouden.
    Na 2 weken deed ik zowat alles. Kindjes constant opheffen , boodschappen , ver en lang stappen , stofzuigen , afwassen , …

Vandaag is het precies 3weken geleden en ik krijg het zwaarder & zwaarder.
    Ik weet dat ik normaal niet mag tillen enzo verder maar ik heb helaas geen keuze. Ik sta er 90procent van de tijd alleen voor.

Nu komt dus mijn vraag :

Waarom mag je niet tillen na de operatie? En wat kan er gebeuren?

Ik krijg ook meer en meer last terwijl ik vlak na mijn ziekenhuisontslag weinig last had.

Iemand die dit herkent?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er kunnen littekens beschadigd raken en inwendige bloedingen optreden door overbelasting. Het advies om een aantal weken rustig aan te doen is niet voor niets.

Reageren
    Pip

Ik weet dat dat advies niet voor niets wordt gegeven. Maar wat doe je als je 3 kindjes hebt rondlopen allen onder de 5 jaar & 1 ervan een newborn die al bijna 7kg weegt.

Wat houdt een inwendige bloeding in? Ik heb nl wel veel druk & pijn . Ook heb ik lage rugpijn (wat weeig).

En beschadiging aan littekens wat houdt dat in?

Reageren
    Pip

Beste ,

bedankt voor je snelle reactie !

Hieronder vind je mijn antwoord. 🙂

Reageren
    John (moderator)

dat er wonden kunnen ontstaan die kunnen gaan bloeden .

Reageren
Reageer op: Baarmoederverwijdering
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.