- Den31 oktober 2022 om 19:57
Hi,
Heb sinds een paar weken bij momenten een vieze smaak in de mond. Is me ook opgevallen dat mijn tong dan ook witte/gele stukken heeft. Wat kan dit zijn? Tandarts denkt niet dat de smaak van een kies oid kan komen.
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2022 om 20:09Misschien een schimmelinfectie. Ga ermee naar de huisarts
ReagerenDen31 oktober 2022 om 20:15Maar kan de tong dan soms ook gewoon helemaal normaal zijn? Het is echt maar bij momenten.
ReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2022 om 20:19Dat zou het een gevolg kunnen zijn van wat je eet/drinkt, medicijngebruik of drugsgebruik
ReagerenDen31 oktober 2022 om 20:21Of toch mondhygiene, tandplak?
Medicijnen: omeprazol en psyllium
Reageren
Drugs: nee
Eten en drinken, niets bijzonders.John (moderator)
31 oktober 2022 om 20:22Mondhygiëne zou kunnen, maar daar kun je dan zelf natuurlijk wel wat aan doen
ReagerenCatootje8 november 2022 om 12:10Witte tong kan te maken hebben met slechte spijsvertering. Van die oosterse genezers kunnen aan je tong veel aflezen. Veel mensen hebben een tekort aan maagzuur, waardoor slechtere vertering, waardoor zuurbranden en andere klachten. Maagzuurremmers verergeren eigenlijk het probleem en zorgen voor verlies van talloze vitaminen en mineralen en bij langer gebruik ook aan aminozuren en vetzuren.
ReagerenDen8 november 2022 om 19:38Interessant. Ik gebruik al een jaar bijna elke dag Omeprazol. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? En de vieze smaak ook?
ReagerenDen15 november 2022 om 20:26Ik blijf dit soort aanslag op mijn tong houden icm met bij fases een zoetige, vieze smaak. Het is soms een paar dagen weg en dan weer een paar keer per dag. Wat zou het toch kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2022 om 20:45Misschien een schimmelinfectie. Ga ermee naar de huisarts
ReagerenDen15 november 2022 om 20:49Het zit er dus niet altijd, dat is het lastige 🙁
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2022 om 20:53Dan moet je proberen te gaan als het er wel zit
ReagerenDen15 november 2022 om 20:57Haha ok ok, goede.
Reageren
Kan een schimmelinfectie vanzelf overgaan? Kan ik zelf iets nemen/doen? Is het altijd zgn Candida?John (moderator)
15 november 2022 om 21:05Je hebt hier eerder ook berichten over geplaatst met dezelfde foto… In oktober. En volgens mij heb ik toek ook al geschreven dat je eens naar de huisarts zou moeten gaan. En dat als het geen schimmelinfectie is , gewoon aanslag is door wat je eet en drinkt.
Reageren
Je kunt een mondspoelwater gebruiken. Waterstofperoxide mondspoeling. En ga er nou eens mee naar de huisarts ipv telkens dezelfde vraag opnieuw te stellen.
Ik heb ook eens gekeken naar andere topics van je. het lijkt erop dat je wat hypochondrisch bent. Bespreek dat ook eens met de huisartsDen15 november 2022 om 21:06Thanks, valide punt
Reageren