Zoeken Vraag het forum

Tand reageert niet op kou na klap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • denves

Hi!

Afgelopen zondag stootte iemand tegen mijn kin aan, waardoor mijn tanden op elkaar klapte. Daarna had ik een beetje een zeurend gevoel bij mijn tanden, met name mijn voortand.

De volgende ochtend was dat gevoel aardig weg, maar gedurende de dag kwam het wel weer terug (ik denk doordat ik mijn tanden natuurlijk weer gebruikte tijdens eten). Dag erna hetzelfde verhaal, dus afspraak bij de tandarts gemaakt.

Daar deden ze eerst een test; zacht tikken tegen verschillende tanden. Maar geen gekke reactie hierop. Daarna testte ze met een koud watje de reactie van mijn tanden, alle tanden voelde ik de kou, behalve de voortand die de hardste klap had gekregen. Helemaal geen gevoel voor kou.

Daarna werd er een foto gemaakt en is deze bekeken door de tandarts, maar hier was niks afwijkends op te zien. Doordat mijn voortand niet reageerde op kou, wouden ze me toch over 3 weken nog terugzien voor een extra controle.

Dus ik ging redelijk opgelucht weg aangezien ze niks op de foto zagen. Maar daarna ging het toch aan me knagen dat mijn tand ongevoelig was voor kou. Ik had al aardig wat rond gezocht op internet, maar kan er niet veel over vinden.

Ik was nu dus benieuwd of het inderdaad kan zijn dat mijn tand nu gevoelloos is door de klap, maar dat dit gewoon nog goed kan herstellen en het gevoel weer terug kan komen? Of duid dit toch echt op schade wat behandeld moet gaan worden?

(Ik heb dus over 2,5 week wel weer een afspraak voor een extra check, maar het houd me al de hele week bezig, dus ik hoop graag meer info te kunnen krijgen voor die tijd om te weten wat ik ongeveer kan verwachten).

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die alleen de tandarts zal kunnen beantwoorden

Reageren
Reageer op: Tand reageert niet op kou na klap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.