- Peanuth2 juli 2018 om 02:48
Ik heb last van een gevoelige kies. Ik heb met van de tandenstokers van rubbers goed tussen de tanden schoongemaakt omdat ik vaak teruggetrokken tandvlees heb en etensresten ook irritaties kunnen veroorzaken.
Het bloedde best wel flink en smaakte een beetje raar, alsof er viezigheid uitkwam. Daarna was mijn kies nog gevoeliger en pijnljk en mijn tandvlees opgezwollen.
Na ongeveer een half uur op bed te hebben gelegen kreeg ik het opeens koud. Erg raar met deze temperaturen. Ik lag enorm te rillen maar voelde me niet koortsig ofzo (ik weet niet of je dat bij jezelf kan voelen dan of je voorhoofd gloeit).
Dat was rond 23.00uur. Nu word ik net wakker en heb t bloedheet, heb licht drukkende hoofdpijn maar mijn kies is al een heel stuk minder gevoelig en pijnlijk.
Weet iemand wat dit kan zijn en of ik naar de tandarts moet?
Ps. Ik heb een verleden dat ik bij een ontstoken kies niet verdoofd kon worden en dus een keer een wortelkanaalbehandeling heb gehad zonder een verdoving. Dit was zo’n nare ervaring dat tien dit de 2e keer gebeurde ik in paniek raakte, een noodvulling kreeg en heb gewacht tot ik bij een narcosetandarts terecht kon. Ondertussen was mijn kaak enorm dik, kon mijn mond niet meer open van de ontsteking en gad ik zulke enorme pijn dat zelfs diclofenac niet hielp. Jullie snappen wel dat mijn angst voor de tandarts daardoor erg groot is en ik die liever vermijd..
3 reactiesReagerenCatootje2 juli 2018 om 06:00bij terugtrekkend tandvlees zou ik in elk geval Q10 gebruiken.
ReagerenJohn (moderator)
2 juli 2018 om 08:25Lijkt er toch op, dat je een ontsteking hebt. Ga met de klachten naar de tandarts
ReagerenAn no 4928 juli 2018 om 00:11Hallo Peanuth
Ik heb twee wkb gehad met verdoving ,was pijnloos bij Endodontoloog… kiezen waren helaas al dood,na 3 jaar onstoken te zijn.Ik kom elk half jaar op controle,ongelooflijk,fout op fout gemaakt door mondhygieniste. Ik ben 70 jaar ,nu steeds kippenvel (t is 28 graden) en overal jeuk na de behandelingen. Mijn advies laat je gebit meer met rust,niet hard borstel,een x poetsen voor t slapen gaan is echt genoeg.Sterkte ermee Groeten An
Reageren