- Anoniem16 februari 2016 om 20:00
Hoi,
Toen ik in september naar de tandarts moest, had ik een gaatje in m’n kies. Ik ben nog al bang van de tandarts en mijn tandarts toen kon daar niet goed mee overweg. Hij heeft mijn gaatje wel geboord, maar omdat hij steeds moest stoppen en een extra verdoving moest geven, raakte hij wat geïrriteerd. Na de behandeling kon ik 2 dagen niks meer proeven vanwege de verdoving. Vanaf toen kon ik niet goed meer op die kies bijten. Een klein deel in die kies deed pijn als ik op iets hards beet. Ik dacht eerst dat het gewoon napijn was.. maar het bleef maanden duren
Door de nare ervaringen met de tandarts (al heel mijn leven), ben ik begin december overgestapt naar een andere tandarts. Bij het kennismakingsgesprek heb ik gezegd dat ik al 3 maanden last heb van een kies. Die tandarts heeft gelijk een foto gemaakt en hij liet zien dat er een klein gaatje zat. We hebben een afspraak gemaakt en dat gaatje is eind december gevuld. (die behandeling ging veel beter dan bij mijn vorige tandarts).
Helaas bleef de pijn aanhouden en sinds een paar weken heb ik soms ook last van hele koude dranken.. dat doet dan geen pijn, maar is meer een vervelend gevoel.. maar ik heb het ook niet altijd. Ik eet nu al vanaf september aan 1 kant en soms probeer ik ook aan de andere kant te eten en dat gaat voor mijn gevoel iets beter.. maar echt harde snoepjes durf ik ook niet meer door te bijten. Ik moet van de tandarts ook flossen, maar ook dat is gevoelig.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het is aan 1 kant van m’n kies, dus niet de gehele kies. Op de foto was toen niks bijzonders te zien zei de tandarts, alleen een klein gaatje.Alvast bedankt.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 20:05Het is mogelijk dat de vulling niet helemaal dicht is en “lekt” zoals men dat noemt. ga gewoon even terug naar de tandarts.
ReagerenAnoniem16 februari 2016 om 20:12oke dankjewel! omdat ik nogal bang ben, durf ik niet zo goed een afspraak te maken omdat ik bang ben voor een wortelkanaalbehandeling.
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 20:37Het zal de vulling zijn. Van een wortelkanaalbehandeling is geen sprake
Reageren