- Annelies24 september 2019 om 18:35
Afgelopen woensdag heeft de tandarts mijn tanden getrokken zodat hij mijn kunstprothese kon plaatsen. Binnen 20 minuutjes stond ik weer buiten, liep allemaal soepel. Net als bij mijn bovengebit. Hier had ik totaal geen problemen mee. Natuurlijk hoort pijn hierbij nadat ze al je tanden en kiezen hebt laten trekken. Echter met mijn ondergebit heb ik veel meer last. Nu schijnt dat niet raar te zijn? Maar ik moet tijdelijk de kunstprothese uit laten zodat de blaren kunnen genezen. Naast blaren voel ik een vreemd naar gevoel aan de voorkant van waar mijn tanden zaten. Het is een soort kloppend/drukkend gevoel. Als ik mijn had tegen mn lip hou dan is dat gevoel weg maar zodra ik het loslaat stroomt het gevoel direct weer terug en gaat het weer kloppen. Is dit het bloed wat dan terug loopt? Waardoor voelt dit zo ontzettend irritant? Het is nu bijna een week geleden en nog heb ik het zo heftig. Tandarts heeft een foto gemaakt maar er zit geen verdere ontsteking, maar mn tandvlees moet nog steeds verder helen. Gaat dit gevoel weer over? Het voelt vreselijk naar. Is dit gevoel überhaupt bekend? Bij mijn bovengebit heb ik het zo niet gevoeld.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 september 2019 om 22:00Bij de onderkaak is dat inderdaad vervelend.. je zult vaker terug meten om de prothese te laten aanpassen op de drukpunten. Je prothese vooral niet uit laten !
Reageren