- Peet25 oktober 2017 om 22:06
Hallo,
Ik loop al een aantal weken rond met ontstoken tandvlees tussen 2 kiezen. Al 2 x een nieuwe vulling zodat er geen vuil tussen de 2 kiezen kan komen. Gisternacht niet kunnen slapen van de pijn. Vanochtend terug geweest en heeft hij dus de andere kies ook behandeld met een nieuwe vulling…. vervolgens het tandvlees schoon gemaakt. Wat een marteling! Ondanks de verdoving alles gevoeld. De pijn zit er nu nog, het is werkelijk hels!! Kan ontstoken tandvlees echt zoveel pijn doen? De twee kiezen hebben beiden een zenuwbehandeling gehad. Of zou de pijn van boven kunnen komen? Ik heb ontzettende pijn en zou t liefst nu naar het ziekenhuis rijden. Tips?! Of moet ik hier door heen? Wat denken jullie? Zoveel pijn door het tandvlees of de kies waar ik af en toe al last van heb boven in is ontstoken?? Ik weet t niet meer 🙁
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 22:11Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Maar ontstoken tandvlees kan behoorlijk wat klachten geven. Vraag morgen aan de tandarts een recept voor Ibuprofen 600 tegen de pijn. het zal even moeten herstellen.
ReagerenPeet25 oktober 2017 om 22:41Ik heb al ibuprofen 600 mg, maar voel de pijn er gewoon door heen. Hoelang duurt het voor de pijn minder wordt? Het was ook een heftige behandeling, hij ging ook diep in het tandvlees. Om de vulling te maken drukte hij er diep een ijzeren omhulsel in.
ReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2017 om 22:52Dat is een vraag die ik zo helaas ook niet kan beantwoorden.. Ga in ieder geval terug naar de tandarts als de pijn blijft aanhouden.
Je zou 600 mg brufen kunnen combineren met 1000 mg paracetamol voor een betere pijnstilling. Tegelijk innemen dan wel. Dat is een toegestane combinatie.
ReagerenPeet29 oktober 2017 om 17:27Gister een zenuwbehandeling gehad, het was een ontstoken kies.. wat heb ik een pijn gehad en nu nog steeds. Net gebeld en een antibioticakuur gekregen. Ik ga bijna out van de pijn. De tandarts vertelde dat dit wel eens voorkomt…. ik trek het bijna niet meer!!
Reageren