- Els22 september 2016 om 07:20
Al vieren jaar heb ik een slijmbeursontsteking in mijn heup,een half jaar na plaatsing van een knieprothese in hetzelfde been. Volgens arts en fysio ontstaan door verkeerd loopproblemen, omdat mijn been niet meer 100% gestrekt kan worden. Ik heb er van alles aan laten doen: meerdere keren fysio, totaal 8x een spuit erin,shockwave, dry needling. Als medicatie: prednison kuur, celebreren, butrans pleisters enz. Hielp allemaal niets. Aan diverse artsen om een operatie gevraagd. Die wilden er niet aan. Zelfs als reden gehoord, dat het ouderwets is. Dan maar ouderwets, 24/7 zoveel pijn, tijdens lopen/zitten/staan. Mijn werk is haast niet vol te houden. In mei was ik superblij. Wegens slijtage besloot mijn orthopeed een heupprothese te plaatsen en tijdens die operatie de slijmbeurs weg te halen, na het al die jaren niet te willen. Hij gaf me nog 1x een spuit in de slijmbeurs, waar ik geen resultaat van had, zoals de andere keren. Op de operatietafel hoorde ik pas, dat er niets aan de slijmbeurs gedaan zou worden, kreeg alleen de heupprothese. Reden: omdat de spuit niets gedaan had, was het voor hem duidelijk, dat de pijn van de heup kwam en niet van de slijmbeurs. Wie ben ik om dan erover in discussie te gaan, ik ben geen deskundige, dacht ik toen. Stom, denk ik nu. 8 Weken na de operatie heb ik nog zoveel pijn. Conclusie van de assistent van de orthopeed: slijmbeursontsteking. Nu dus weer terug bij af. Kan nog steeds niet lang zitten, staan en lopen en 24/7 veel pijn. Heb nu weer fysio, 4 weken gaat het duren. Heb er geen vertrouwen in, maar probeer het maar. Nu volgt afspraak met orthopeed en afwachten wat hij nu gaat doen. Ik hoop zo om er eindelijk vanaf te komen. Maar nu mijn vraag na deze lange inleiding: weet iemand een orthopeed die deze operaties wel doet, in het geval mijn orthopeed het alsnog niet wil doen
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 september 2016 om 09:03Ga voor een second opinion naar een andere orthopeed in een ander ziekenhuis. De St.Maartenskliniek bijvoorbeeld
ReagerenAnoniem28 juni 2025 om 11:03En is het ondertussen goedgekomen ?
Reageren