- Studentjeanoniempje6 september 2016 om 10:14
Hallo,
Ik zit al een tijdje met stress en vaste spieren. De laatste weken merk ik ook dat mijn nekspieren en keelspieren aangespannen zijn. Van voor aan mijn keel voelen ze dik aan en ik merk als ik ze masseer dat dat toch een verlichting geeft. De laatste tijd had ik last van mijn keel. Omdat ik mijn spieren moet ontspannen masseer ik deze zelf een paar keer per dag. Tot mijn grote verbazing merkte ik opeens iets raars op.
Het bevindt zich dus niet aan de voorkant maar aan de zijkant van mijn nek. Je hebt dus twee grote spieren die lopen van het oor naar beneden tot aan je sleutelbeen. Juist daarnaast voel ik dus een soort strengere. Het is niet hart, voelt wat week aan en als ik er op duw verschuift het naar boven of beneden. Ik kan het wel niet vastnemen onder mijn huid. Als ik er over wrijf en met iets of wat druk hoor ik dus knakkende geluidjes in mijn oor/hoofd etc. Juist een spier?
In paniek ben ik naar twee dokters geweest omdat ik het niet vertrouwde in combinatie met een lichte keelpijn. Ze zeiden idd dat mijn keel wat ontstoken was en we zitten nu een week verder en de keel is terug normaal denk ik. Ik heb hun ook gewezen op dat raar knoopje aan de zijkant. Zij maakten daar helemaal niets uit. Deden zelfs de moeite niet om te voelen. Ze hebben alleen aan de voorkant gevoeld voor gezwollen klieren en ze konden niks vinden. Ze zeiden idd dat mijn spieren ook opgespannen waren en dat dat knoopje dus een gespannen spier was.
Maar klopt dit? Het voelt aan als een strengetje met precies een.klein bolletje aan de buiten zijden, hoewel ik het niet goed voel omdat het niets vastzit en het telkens naar boven of beneden verschuift. Het is heel horizontaa en ik hoor idd geluiden als ik er mee beweeg. Kan dit een spiertje zijn omdat het echt langs mijn grote spier ligt. En het ligt iets onder het midden van mijn nek/hals
Of moet ik hier mee verder? Kan dit een.klier zijn?
Alvast bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
6 september 2016 om 11:02Het zou een spier kunnen zijn, maar ook een lymfeklier omdat je toch last van je keel had. En normaal verschijnsel dus.
Reageren
Ga er alleen niet vortdurend aan zitten voelen en friemelen. Daar kan ze namelijk geïrriteerd door raken.