Zoeken Vraag het forum

Pols

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sphsph

Hier aangemeld om dit probleem.
    Ik heb nooit pijnklachten oid, maar nu is het even wat lastig.
    Wil niet gelijk naar de dokter gaan als dat niet nodig is.

Ik heb 3 weken geleden iets last van mijn schouder gehad.
    Dit ging binnen een dag of 3 weer over en heb dit nog niet eerder gehad.
    Gelijk daarna speelt mijn pols op.
    Het uitsteeksel pinkzijde / bovenop is extreem gevoelig en de pijn straalt door naar mijn onderarm en middenhandsbeentjes. Ik heb het gevoel dat mijn hand ook wat verdraait op mijn pols staat, maar dat is misschien gezichtsbedrog.

Ik heb een hele afwisselende baan. De ene dag zit ik veel achter de pc, de andere dag schrijf ik veel op lokatie, trek wel vaak zware dingen uit mijn bedrijfsbus en maak ook veel gebruik van hamer, slijptol, boormachine en til ook wel eens het dubbele van wat officiëel mag.

Ik heb vorig jaar een 230v boormachine in dik staal gebruikt die ik van nood met 1 hand vast had terwijl hij vastsloeg met als gevolg een hele zere pols.
    Na een paar dagen voelde het weer goed, kan dit een nasleep zijn?

4 reacties
    Reageren
    sphsph

Heb trouwens een jaar of 10 terug (ben nu 35) een kijkoperatie aan mijn knie gehad. Bleek dat mijn kraakbeen daar versleten was. Is opgeschuurd oid en nu is mijn knie weer goed. Misschien ook zoiets in de pols?

De pijn op pijn polsknobbel als ik hem licht aan stoot met iets hards is 8 op een schaal van 10. Het straalt ook erg uit.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen.
    Ik zou toch willen aanraden om naar de huisarts te gaan en foto van je pols te laten maken

Reageren
    sphsph

Ik snap dat dat het meest verstandig is.
    Is er een manier van zelfdiagnose?
    Dit omdat ik aankomende 2 weken niet naar de dokter kan ivm tijdgebrek en vakantie van de dokter zelf.

Reageren
    John (moderator)

Helaas kun je alleen maar met röntgenfoto of scan vaststellen of er afwijkingen of beschadigingen zijn. Het vastlopen van de boor kan breuken veroorzaken. ..

Reageren
Reageer op: Pols
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.