Zoeken Vraag het forum

Enkelbanden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

1,5 jaar geleden ben ik fiks door mijn enkel heen gegaan. Het deed gelijk erg veel pijn, maar na een aantal minuten kon ik wel gewoon lopen. Het werd heel erg dik, maar niet blauw. Ik dacht dat het een beetje verrekt was en heb strakke schoenen aangetrokken en ben gewoon gaan werken. De instabiliteit van de enkel bleef wel aanwezig. Inmiddels 14 weken fysio verder en een bezoekje aan de sportarts, mri gehad. Hieruit bleek dat ik 1 enkelband volledig afgescheurd heb en 1 gedeeltelijk die weer redelijk hersteld is doormiddel van littekenweefsel.
    Het voorstel van de sportarts was nu om nog 3 maanden fysiotherapie te doen. De 3 maanden zijn bijna om en ik ben er eigenlijk niets mee opgeschoten. Als ik op de goede weg was dan ging ik weer door mijn enkel waardoor hij te pijnlijk was om te trainen. Dit gaat iedere keer nu zo. Weet iemand wat ik nu nog meer kan doen? Ik heb al steunzolen maar ook daarmee ga ik gewoon door mijn enkel heen. Afgelopen week 4 keer. Ik voel het niet eens meer want hij blijft steeds pijnlijk…
    Moet ik nu al terug naar de sportarts of moet ik het nog een kans geven? ? Iemand advies? ??

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ohja en mijn fysio zegt dat ik de afspraak met de sportarts nog maar even niet moet maken omdat we in die 3 maanden nog niet goed hebben kunnen trainen omdat ik steeds door mn enkel ging…
    Ik vraag me dus af of het überhaupt nog zin heeft… want die blijft steeds gebeuren

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt me beter om naar een orthopeed te gaan, maar in ieder geval terug naar de sportarts.

Reageren
    Anoniem

En wat kan een orthopeed verder nog doen ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal moeten blijken uit het onderzoek van de orthopeed. Hij/zij zal in ieder geval eens goed kijken wat er precies aan de hand is en kijken of er wat en wat er dan aan te doen zou zijn.

Reageren
Reageer op: Enkelbanden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.