- Anoniem8 december 2015 om 15:41
Hoi,
Ik loop al sinds Februari dit jaar met pijn in mijn rechterknie, aan de binnekant en dan de zijkant zeg maar.
Ik wilde een avond op de bank gaan zitten, verdraaide me knie en dat is zeer blijven doen.
Nu ben ik in December bevallen, dus het eerste wat ik horde op de fysio: het zullen je banden wel zijn.
6 behandelingen later, met nog steeds even veel pijn, keken ze of het dan toch niet de meniscus kon zijn. Volledig overtuigd van dat het dat niet was naar de huisarts gestuurd. Die zei ook: nee dat is niet de meniscus. Ik moest rust houden. Hierdoor werd ik stijf en kreeg ik meer pijn. Uiteindelijk bij de orthopood terecht. Die doet paar oefeningen en zegt; scheurtje binneste meniscus! Ik durf je zo wel te operen! Maar ik heb helemaal geen dike knie of wat dan ook. Heb nu eerst een mri aangevraagd.
Zou dit echt een scheurtje kunnen zijn en is dan operen de enigste oplossing?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 december 2015 om 18:01Het zou inderdaad een scheurtje in de meniscus kunnen zijn. Je knie hoeft daar ook niet dik door te worden. Een kijkoperatie is in principe de beste manier om dan een diagnose te stellen. Als er dan iets gedaan moet worden kan dit gelijk tijdens de kijkoperatie.
ReagerenAnoniem10 december 2015 om 09:26Ik vroeg de orthopeed “wat als het dan niet is’?
Reageren
Daar wisten ze niet het antwoord op.
Ik vraag me wel af, als je een kijkoperatie hebt gehad waarbij niks te vinden is, of het herstel gelijk is aan een gewonen operatie?John (moderator)
10 december 2015 om 11:23Het herstel gaat dan veel sneller.
Reageren