Zoeken Vraag het forum

meniscusscheurtje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniempje

Hallo,

Ik heb ongeveer 2 tot 3 maanden geleden mijn knie verdraaid tijdens het hardlopen. Ik ben toen naar de huisarts geweest en die dacht aan een klein scheurtje in mijn binnenmeniscus. Ik heb pilletjes meegekregen (iets van ontstekingsremmers) en dan kon ik die slikken als ik er veel last van had, want een kijkoperatie was niet nodig omdat het een klein scheurtje zou wezen en die zou vanzelf genezen. Nu zijn we ongeveer een maand verder nadat ik die pilletjes heb gebruikt. Ik heb als ik er last van had die ingenomen, maar voor mijn gevoel werd het niet beter door die pilletjes. De huisarts zij ook dat ik na 4 weken terug kon komen als het nog niet minder werd. Ik heb het gevoel dat mijn kniepijn alleen maar erger is geworden. Als ik mijn knie helemaal strek voel ik pijn aan de binnenkant, draaibewegingen doen pijn en als ik veel loop heb ik er ook veel last van.

Is het handig dat ik weer terug ga naar de huisarts? En klopt het dat ik een kleine scheurtje heb in mijn meniscus? Wat zouden de volgende stappen zijn als ik langs de huisarts ga?

Bedankt voor het lezen!

5 reacties
    Reageren
    Anoniempje

en als ik mijn knie te lang buig of strek doet het ook veel pijn

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het goed is om terug te gaan.
    Niemand kan je zo zeggen of je een scheurtje in de meniscus hebt.. De huisarts zou je kunnen doorverwijzen naar de orthopeed

Reageren
    Anoniempje

Oke bedankt! Ik ga zo snel mogelijk terug naar de huisarts. Wat doet de orthopeed dan allemaal?

Reageren
    John (moderator)

Die kan een fysiek onderzoek doen of beeldvormend onderzoek laten doen (röntgen of scan)

Reageren
    Anoniempje

Okee, bedankt!

ik hoop dat ik hier snel vanaf ben en dat de orthopeed een foto wil maken zodat ik zeker weet wat er aan de hand is.

Reageren
Reageer op: meniscusscheurtje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.