Zoeken Vraag het forum

verdikking/bult op rib

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo lezers,

3 weken geleden ben ik met de motor gevallen, na de val had ik totaal geen last van mijn ribben. 3 dagen later door het hoesten (was namelijk al een tijdje verkouden) had ik opeens super last 2 ribben. Liggen,hoesten,kuggen en soms zelfs ademen deed pijn.

2 weken later was het bijna weg tot ik opeens erg hard moest niezen op dat moment kwam de pijn weer terug en het leek wel alsof er binnen in iets verschoof oo verging ik van de pijn en is weer gevoelig bij bijvoorbeeld hoesten kuggen.

Nu ben ik gaan voelen en ontdekte op 1 rib een verdikking of bult. Het is hard en kan het zover ik weer niet bewegen.

Ben al bij het ziekenhuis geweest voor een röntgenfoto, er was niks gebroken alleen kan pas over 4 dagen terecht bij de dokter.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een kneuzing zijn. En dat kan behoorlijk zeer doen.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie Tandor.

Kan een kneuzing ook voor een bobbel of verdikking zorgen?

Reageren
    John (moderator)

Uiteraard. Er kan een bloeduitstorting zitten.
    Daarnaast zou ook en tussenribspiertje gescheurd kunnen zijn. Op een röntgenfoto is dat niet te zien.

Reageren
    michaelgeus

Ik heb de zelfde klagen. Echter is de pijn verdwenen en de bult gebleven.. iemand informatie?

Reageren
    Lau

Ik heb hetzelfde alleen zonder aanwijsbare oorzaak. Werd wakker en had typische kneuzings-klachten. Ik dènk van een tussenribspier (te lang in houding geleden en spiertje bekneld?) want heb geen klap gekregen en geen val gemaakt. Harde bult erop (lijkt me geen bloeduitstorting na 2,5 week?). Jullie input is van járen geleden. Hoe is het verder gegaan? Benieuwd!

Reageren
Reageer op: verdikking/bult op rib
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.